Retro: Groeten uit Silverstone van The Classic van 2022

Hier stalt Sergison zijn helmen en die van zijn Shadow-kameraad Mark Harrison uit – die zich net zo passend een Elio De Angelis-helm had laten aanmeten voor zijn Shadow DN9 uit 1979.

En dit is die Shadow, met daarachter Harrison en Sergison.

De DN9A van Sergison is goed gebruikt, zo is aan de neus te zien.

Rob Hall in gesprek met Masters-keurmeester Chris Tee. Hall had een nieuwe LMP3 meegenomen die Tee uiteraard aan een blik moest onderwerpen.

Nog volop aan het infuus: de MG-Lola EX257 van Mike Newton.

Cockpit-inkijkje: de McLaren MP4/1 van Steve Hartley.

Twee keer Surtees: de TS14 van Chris Perkins en de TS16 van Charlie Kennedy.

Nieuw in de Ravensburger-serie 'Iedereen kan F1-puzzelen': de Tyrrell 011 van Ken Tyrrell.

Cosworth DFV met loopneus.

Een van de twee Lola-Mazda's die voor het eerst hun gezicht lieten zien bij de Masters Endurance Legends. Deze B07/46 van Matt Wrigley was weinig gelukkig.

Twee Peugeot 90X'en had BBM meegenomen: nummer 8 voor Kriton Lendoudis, nummer 16 (zijn vaste nummer) voor Steve Tandy.

Ignition GP is een nieuw initiatief van Jonathan Kennard, die F1-auto's uit de jaren tachtig en negentig wil redden voor het nageslacht. Tussen de echte races door deden diverse auto's een demo. Lang niet allemaal bleken ze het zo makkelijk te doen: van het hele rijtje waren er soms maar vier op de baan. Wat meteen duidelijk maakt hoe lastig het is om hier echt een raceklasse voor op te richten die nog een beetje betaalbaar blijft.

Stiekem onze favoriet van het rijtje: de Onyx ORE-2 die in zijn doodsstrijd nog even de Monteverdi werd.

Maar vanzelfsprekend kreeg deze auto de meeste aandacht: de McLaren MP4/7A met Honda RA122E/B-krachtbron van ene Senna. Matt Wrigley was de bofkont die ermee op pad mocht.