Retro: Groeten uit Silverstone van The Classic van 2022

Op het podium is het wachten op de winnaar, die met drie wielen over de finish kwam... totdat iedereen hem ziet aan komen wandelen!

Vreugde en opluchting zijn van zijn gezicht af te lezen. Tom Bradshaw had immens genoten van de strijd met Brundle, maar die ellende aan het eind had voor hem niet gehoeven. "Dat was mij iets té spannend!"

Terwijl de auto's hun laatste rondjes draaiden, ging het feest door. Bijvoorbeeld in het reuzenrad: ook een manier van rondjes draaien.

Opnieuw de stilte: op zondagochtend van hetzelfde laken een pak. Nu moeten we hier blijven, want van afstand hebben we verslagen te maken van de F2- en F3-races op Spa.

Prominent aanwezig in de paddock: een merk dat in Nederland niet verkrijgbaar is. Het luxemerk van Hyundai kwam in 2021 naar Europa, maar in ons land zijn de auto's nog niet te zien geweest.

Een uiterst merkwaardige display was die van Yokohama. Het kostte ons namelijk grote moeite om enig verband te ontdekken tussen het bandenmerk en de auto's die daar werden tentoongesteld. Bijvoorbeeld: wat heeft deze Maserati MC12 ooit met Yokohama te maken gehad?

Zeker als je ziet dat de auto daar gewoon op zijn reguliere Michelins van toen staat...

Deze handel is dan wél weer zonneklaar. Hewlands oude succesnummers zijn nog steeds cashcows voor de bakkenfabrikant.

Nog even weer aan de andere kant kijken. Jubilerend sterverslaggever Marcus Pye en preparateur Martin O'Connell hebben het goed naar hun zin.

Een doorkijkje? Hadden we dat al gehad?

Op Silverstone een heel andere ervaring van vlaggen zomaar aan hekken, palen en masten binden. Geen omgekeerde Union Jacks (als dat überhaupt kan), maar gewoon de vlaggen van de Historic Grand Prix Car Association.

De laatste middag racen staat voor de deur. De Italianen van RS Historics rollen hun March 811 naar zijn plek.

We volgen Front Row Racing naar de kop van de opstelplaats.