Retro: Groeten van het Silverstone Festival 2024

En toen gingen op zaterdagochtend alle hemelpoorten open. ‘Bring the noise’? Het bleef akelig stil. ‘Let’s go’? We dachten van niet.

Alle formuleraces gingen uiteindelijk niet door, waardoor er genoeg tijd was om even op de paddock rond te neuzen. Voor wie het wil weten: dit is een Eadon Green Panthean Coupé.

Een bekend fenomeen voor wie bekend is met de fabricagetoleranties van Britse sportauto’s…

Nog iets Brits en heftigs en waarschijnlijk weinig betrouwbaars: de TVR Cerbera Speed 12 Turbo.

Toen de laatste druppels waren gevallen, was het tijd voor de zeem.

Die vervolgens elke keer stevig moest worden uitgeknepen.

Dat moest ook voor het middagprogramma, dat gewoon doorging, maar wel op nog steeds een kletsnatte baan.

Op zondagochtend begonnen we in de National Paddock, waar de F2-auto’s nu eindelijk hun kans kregen.

Wat is de kans dat je in een veld van een kleine 20 auto’s twee keer de naam van een van Arie Luyendijks voormalige teams tegenkomt?

In die paddock stonden ook de vooroorlogse apparaten. En neem ’t de coureur eens kwalijk dat hij een motorpak draagt: er is nog maar één wieltje minder op zijn Morgan nodig…

Vervoer in stijl bij Setford & Company.