Retro: Groeten uit Zandvoort van de Historic Grand Prix 2023
Ouderwets ruig: La Bomba, de recent gerestaureerde Marcos LM600evo waarmee Cor Euser samen met Calum Lockie successen vierde in de jaren negentig. Euser smeet het apparaat over de baan alsof al die decennia intussen niet zijn voorbijgegleden.
De ORECA-GM FLM09 van James Hagan zoeft voorbij om zijn plaats in te nemen in een stilleven van het circuit tussen Tarzan en Gerlach.
Bij FORCE staan de demo’s-F1’s al klaar voor hun eerste rondjes, zoals de Footwork van Gianni Morbidelli hier vooraan.
De Footwork staat, maar de coureur ligt nog!
Zou dat komen doordat de monteurs dit medicijn niet buiten bereik van kinderen hebben weten te houden?
En deze Arrows-demonstrant moet ook nog op gang komen.
Maar in de tent van de 500cc’tjes steken sommige daarvan hun neusjes al nieuwsgierig naar buiten.
Nieuwe prioriteiten voor de jonge ouders Ewen en Rachel! Eerst de trapauto van jongeheer Alfred Sergison repareren, later komt die Surtees TS9B wel…
Gefixt en dan kun je er weer mee op pad!
Over aandacht gesproken: het team van Sergison won met gemak de prijs voor best geklede team.
Kyle Tilley probeert intussen zijn kersvers aangeschafte Ralt RT1 uit.
Die hij naast zijn Lotus Cortina reed – waarvoor hij een opmerkelijk gelegenheidsduo vormde met Will Nuthall! De Brit die in Amerika een carrière als rijderscoach opbouwde, koopt nu zelf ook auto’s om historisch te racen in plaats van alleen in andermans auto’s in te stappen. Daaruit blijkt de echte liefhebber, die hij al is sinds hij als jonge jongen als monteur bij Martin Stretton werkte.
En ook bij hem in de pits was het een familiegebeuren.
De fascinatie voor auto’s en autosport is van alle leeftijden. Gelukkig maar!