Retro: Groeten uit Zandvoort van de Historic Grand Prix 2023
Terug van weggeweest: Roelofs Engineering had de Ferrari 250 ’64 weer uit de mottenballen getrokken. Deze keer niet voor Nicky Pastorelli, maar voor Alexander van der Lof en diens schoonzoon Yelmer Buurman. Hier zien we Piet Roelofs in gesprek met Masters-keurmeester Henri Pluton, terwijl Anouk Roelofs toekijkt hoe monteur Marcel Vossers de auto gereedmaakt voor zijn startnummer 111.
En zo ziet dat nummer er op de auto uit.
Toch zijn de eerste rijdersbriefings al begonnen, zoals hier die voor het RECO NK GTTC.
Daarna is het snel stickers plakken!
En de eerste sessie is ook al onderweg, die van de Masters GT Trophy, hier met de BMW M3 GT4 van Armand Adriaans.
Michiel Campagne bracht de voor vele vaste Zandvoortklanten bekende Mustang FR500C mee in de vertrouwde Skynet-kleuren. Hiermee nam hij diverse seizoenen deel aan het Dutch GT4.
Campagne deelde de auto dit weekend met dezelfde coureur met wie hij destijds ook uitkwam in het kampioenschap: Allard Kalff.
Hoe sterk is de eenzame Lambo-coureur die kromgebogen over zijn stuur tegen de wind zichzelf een weg baant naar de Arie Luyendijkbocht?
Als je hoort hoe moeiteloos het rijden gaat in zo’n Huracán Super Trofeo Evo, dan zal ’t heuvelop vanuit de Hugenholtzbocht ook wel simpeltjes gaan.
Daarna is het tijd voor de F2’s. Hier de Chevron van Chris Merrick B17C die de Gerlachbocht nadert. In de verte Simon Fish in een veel latere Chevron, een B42.
Marc Devis is een man met smaak. In de F1 rijdt hij een Lotus 78, zijn F2-auto is deze fraaie March 782.
Atlantics rijden ook mee in de HSCC F2. En dus zien we hier de March 75B van Mark Goodyear.
Ook de Masters Endurance Legends worden wakker. Hier stormt Jason Wright naar buiten in zijn Ferrari 430 GT2. En die auto is het wél werken, zo weten we van de Italiaanse Amerikaan, in tegenstelling tot in een GT3 met ABS en stuurbekrachtiging. (Die hij ook heeft, een 458 GT3 namelijk.)
Of een LMP3, want die is net zo dociel, als we mogen afgaan op historische coureurs die ook wat anders gewend zijn. Kortom, staat er een ‘3’ in, dan kunnen bedaagde heren er ook mee overweg!