Retro: Groeten uit Goodwood van de 80th Members’ Meeting

Uit de periode dat Aston Martin nog niet op elke millimeter voor elegantie (en bouwkwaliteit) ging…

We zien vervolgens ook British Racing Green verenigd met een Franse glimlach. Ha, toon dit beeld maar eens bij de Brits-Franse grensovergangen van dit moment… Waar de Franse douaniers je met een overtuigend ‘Allez-y!’ doorsturen, maar waar de Britse customs tegenwoordig drie minuten nemen om elke arriverende én vertrekkende Europeaan te controleren. Verder maakt Brexit geen verschil, hoor…
Opvallende sponsor en een lang verhaal. Deze DBR9 werd aan een rijke Braziliaan verkocht, met het doel, hoe kan het ook anders, om er mee te gaan racen. Hij had diverse rijders met historie en grote namen aan zijn team verbonden: onder andere Raul Boesel, Pedro Lamy en Tony Kanaan. De auto werd ingeschreven in Zuid-Amerika, maar de auto kwam nooit aan de start. De teameigenaar werd ziek en overleed kort voor de eerste race.

Toch laten we haar hier graag stralen.

En van haar (laarzen) worden we ook vrolijk!

Het jachtthema was populair onder de dames.

Nee, dit was geen gimmick. Oma had wel degelijk haar kleinkind mee!

Geen bezoeker kon zeggen dat ze de langste van het evenement waren.

Een van de apartste auto’s van het evenement, deze Panhard Junior Roadster.

Want zeg nou zelf.

Maar de Jowett Jupiter is een goede tweede.
Mooi detail (helemaal bovenaan). Toen Queen Elizabeth II kort voor de Goodwood Revival overleed, wilde de eigenaar van deze Jaguar zijn passie voor haar en het Engelse vorstenhuis tonen. Het was kort dag en je wilt toch wat. “This is what we thought of,” vertelde de eigenaar van de auto.
Britser kan het haast niet. Een tea kettle hoort net als jackstands bij een goede pituitrusting.
Nog zo’n Brits instituut, hoewel… Bentley.