GT: Groeten van de Crowdstrike 24 Hours of Spa 2024
De Supercar-parking in de paddock is altijd een vast gegeven bij SRO-evenementen.
Op P14 was een groot gedeelte afgezet voor deelnemers aan een of andere Ferrari-toertocht.
Gelukkig weer eens een echt gedrukt programmablad, wat helaas een uitstervend fenomeen aan het worden is, en keuze uit drie talen: Frans, Nederlands of Engels. Je viert tenslotte als race maar één keer het honderdjarig jubileum.
En de geaccrediteerde journalisten kregen zelfs een cadeautje (over uitstervende fenomenen gesproken) in de vorm van een model van de Crowdstrike-Mercedes van onder anderen Nicky Catsburg, die de Pro-Am-klasse zou winnen. We waren er blij mee, die komt in de collectie!
In de perszaal niet de gebruikelijke TL-buizen, maar een soort van sfeerverlichting in de vorm van Ikea-lampjes die je normaal gesproken op een nachtkastje zet (de productnaam is Lampan), maar die nu dus in ruime aantallen verspreid op alle werktafels stonden.
Vier van de Engelstalige commentatoren van de livestream van SRO, vlnr Ben Constanduros, Martin Haven, Bruce Jones en Ryan Myrhen. David Addison en John Watson gaven commentaar toen we deze foto maakten en staan er dus niet op.
Vincent Franssen was een van de Franstalige commentatoren en deed tussentijds ook nog allerlei interviews, zoals hier met Valentino Rossi.
De historische auto's in de 'Gallery of Time' en in de paddock toonden we al eerder. Bij de historische auto's (hoe kan het ook anders?) troffen we Robert Weber, uitgever en hoofdredacteur van het kwartaalblad Automobilsport, verkrijgbaar in Engels en Duits, dat allerlei facetten van de historie van de autosport belicht. Het jongste nummer is grotendeels gewijd aan BMW in Le Mans, maar natuurlijk speelt het Beierse merk ook in de racehistorie van de 24 Uur van Spa een belangrijke rol.
In de paddock: brandstofvaten van evenementsponsor TotalEnergies. Er werd een biobrandstof gebruikt, die is gebaseerd op restafval dat overblijft bij het maken van wijn.
Legertank in de paddock.
En dit vliegtuig.
Wij hielden het toch maar liever bij auto's. Ford pakte flink uit in het kader van het 60-jarig jubileum van de Mustang.