GT: Groeten van de Crowdstrike 24 Hours of Spa 2024
Fotograaf Drew Gibson had een strategische plek gevonden.
De plaatselijke horeca deed goede zaken.
Ergens verlaten op een tafel lagen de handtekeningkaarten van de Iron Dames, die na de blessure van Sarah Bovy, een week eerder tijdens de IMSA-race op Watkins Glen, in Spa verstek moesten laten gaan. Die kaarten worden misschien nog wel eens collectors' items!
De American Le Mans Series, daar hebben we mooie herinneringen aan!
Als je haar maar goed zit...
Marcus Graf von Oeynhausen, een van de initiatiefnemers van het Duitse circuit Bilster Berg, is al jaren actief in de historische racerij. Deze Audi R8 is een van de modernste auto's uit zijn stal.
Later op de avond moesten de auto's natuurlijk ook weer terug van Spa naar Francorchamps. Dat ging een stuk vlotter dan op de heenweg.
Vanaf donderdag werd er eindelijk "echt" gereden, als we de test van dinsdag even buiten beschouwing laten.
Bij HubAuto Racing echter nog niet, want daar was een motorwissel noodzakelijk nadat de oorspronkelijke krachtbron van de Porsche bij de parade oververhit was geraakt. We weten van minstens tien teams waarbij de koppeling eraan ging. "Eigenlijk zijn de huidige GT3-auto's hiervoor niet meer geschikt", hoorden we vanuit meerdere pitboxen. Toch zou het jammer zijn als die traditie verdwijnt, want het is altijd wel heel erg leuk en het enorme aantal bezoekers bewijst dat velen daar zo over denken.
Wie door het tunneltje bij La Source de paddock in kwam, zag allereerst dit enorme bouwwerk van WRT, dat flink uitpakte bij de thuisrace. Op het terras stond de Evo-versie van de BMW M4 GT3.
"Show time" was het motto van WRT in de paddock. Met dranghekken om de onvermijdelijke Valentino Rossi-fans een beetje op een afstand te houden.