Retro: Nationales Automuseum - The Loh Collection: unieke autocollectie, de omweg waard

Met de Mercedes 190 E 2.5-16 Evo 2 won Klaus Ludwig in 1992 zijn tweede DTM-titel

In 1993 werden de Mercedes 190's omgebouwd tot de toenmalige Klasse 1-versie. Hier de auto van Ellen Lohr. De kandidatuur van Berlijn voor de Olympische Spelen van 2000 leidde niet tot succes.

Na de coupés uit de eerste jaren van de "nieuwe" DTM werd er vanaf 2004 weer met vierdeursmodellen gereden, zoals deze Audi A4

Een voetnoot in de DTM-historie: voor de deelname van Aston Martin via het Zwitserse R-Motorsport bleef het bij één seizoen

Een van de modernste auto's in de collectie: Abt-Audi-Formule E

Plezierige ambiance tijdens de ontvangst voorafgaand aan de opening met diverse dwergauto's in het park.

Citroën 2CV Sahara, voorzien van twee motoren en daarmee met vierwielaandrijving

Rechts Eckhard Schimpf, die vroeger de Jägermeister-sponsorgelden verdeelde en tegenwoordig het Jägermeister-erfgoed in stand houdt, in het midden Jörg Walz, voorheen PR-man bij onder andere Alfa Romeo, Volkswagen en Schaeffler en auteur van zo'n twintig boeken over auto's en autosport, met echtgenote

Links Hugo Rippert, oprichter en eigenaar van modelautomerk Spark, rechts Xander Heijnen, ras-autoliefhebber en communicatie-expert, naast uw redacteur de enige Nederlander in het gezelschap

Herinneringen ophalen aan mooie tijden in de autosport: vlnr Michael Bock, voorheen hoofd van Mercedes-Benz Classic, Norbert Knerr, hoofd Classic Brand Management van BMW, en oud-coureur Christian Danner

Links de Brit Henry Pearman, die een geweldige verzameling originele Groep C-raceauto's bezit, rechts tuningspecialist Alois Ruf

De officiële opening vond afgelopen donderdagavond plaats, vanaf 23 juli is het museum geopend voor publiek