V8 Supercars: Voorbeschouwing Bathurst 1000 met chassisnrs.. Regen spelbreker?

Frosty Winterbottom met Team 18 zeker met Michael Caruso een kanshebber voor de overwinning.
Matt Stone Racing
Het team van Matt Stone Racing beschikt over de No 34 en No35 Holdens. De No 34 beschikt over chassisnr. 888A0-039 en doet al sinds 2014 dienst. De auto begon zijn carrière in handen van Craig Lowndes bij Triple Eight Engineering, kwam in handen van de familie Kostecki. De auto reed zelfs in de Dunlop 2 Series en werd vervolgens gemoderniseerd. Vorig jaar nog in handen van Jake Kostecki en dit jaar door Jack LeBrocq die samen met Aaron Seton voor de Bathurst 1000 staat ingeschreven. LeBrocq kan met vlagen goed scoren maar is eigenlijk meer een GT-rijder. Dit lag hem in het verleden veel beter. De #35 staat voor de combinatie Todd Hazelwood/Jayden Ojeda ingeschreven. Auto beschikt over chassisnr. 888A-050 en werd in 2018 door Jamie Whincup gereden. Vervolgens in handen van Zane Goddard, Garry Jacobson en Todd Hazelwood. Laatste genoemde beschikt over sponsoring van DAF Australia. Bij vlagen heel snel maar nog te speels eigenlijk.
Team 18
Bij Team beschikt de #18 over chassisnr. 888A-048. Ooit het prototype van de Triple Eight ZB Commodore. Werd slechts eenmaal door Jamie Whincup in Nieuw Zeeland in 2018 gereden. Weinig kilometers op de teller vergeleken met de concurrentie. Sinds begin vorig jaar de vaste bolide van Mark Winterbottom die op Bathurst met Michael Caruso een combinatie vormt. Beiden beschikken over een schat aan ervaring op The Mountain. Zeker kanshebbers voor de eindoverwinning. Het tweede chassis met #20 nr. 888-052 werd gedurende de seizoenen 2018 en 2019 door SVG bemand. Scott Pye vormt op Bathurst met Tyler Everingham een combinatie. Pye beschikt over een schat aan ervaring en reed in het verleden zelfs nog in het Benelux Formule Ford kampioenschap. Stond in 2017 en 2018 voor WAU met Warren Luff tweemaal als tweede op het podium. Tyler Everingham is nog relatief onbeschreven blad uit Dunlop Super 2 Series waarin hij als derde genoteerd staat. Combinatie die zeker goed voor een verrassing kan zijn.
#118 staat ingeschreven voor Matt Chahda/Jaylyn Robotham.
Van dit duo hoeven we niet bepaald wonderen te verwachten. Chassisnr.WR018 waarmee Tony D'Alberto al in 2013 reed. In de daaropvolgende jaren gereden door Nick Percat, Lee Holdsworth. In 2018 tot ZB specificatie omgebouwd en destijds door James Courtney gereden. Uniek chassis dat in 2019 door de Indycar-coureurs James Hinchcliffe en Alexander Rossi gereden werd. Was vorig jaar het WAU Wildcard chassis voor Kurt Kostecki en Jayden Ojeda.

De toekomst goodbye old school Touringcars. Welcome GT Racing......
Jammer genoeg komen de internationale rijders niet meer in actie. Corona versnelde het proces om de deur voorlopig alleen voor lokale rijders open te houden. Hopelijk komt daar verandering want de Fransman Alexandre Premat won in 2019 samen met Scott McLaughlin en eindigde in de daarvoor gaande jaren als tweede en derde. Vanwege de Corona-maatregelen kreeg Premat ondanks de inspanningen van Dick Johnson Racing tweemaal geen visum waardoor zijn interesse eigenlijk is weg geëbd Met de kennis van al deze chassisnummers kun je wel stellen dat het wagenpark van de Supercars eigenlijk toch wel aan vervanging toe was. En volgend jaar gebeurt dit dan ook.