Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
SEAT Cupra Cup

Close racing in Shell Helix SEAT Cupra Cup (lang)



De winnaar
Uiteraard waren de podiumklanten enthousiast over hun race. Morien: “Ik had een goede start en kon redelijk makkelijk de kop houden. Toen Sheila begon aan te dringen heb ik haar er maar langs gelaten. Van mij mocht ze het vuile werk opknappen, dan kon ik het vanaf de tweede positie een beetje bekijken.

 r1_neemdeleiding
Volgens Morien een tactische truc, maar Verschuur deed wat haar sponsor haar vroeg ...

Vlak voor de wissel heb ik haar weer ingehaald en na een goede stop kwamen we redelijk ruim aan kop. De banden voelden al wel wat minder aan maar de monteurs hebben er tijdens de stop naar gekeken en zeiden dat Ferry er wel mee door kon.” Duivenvoorde die het stuur had overgenomen. “Je merkt uiteraard dat er al heel wat ronden met de auto gereden zijn maar in het begin ging het nog wel. De laatste ronden werd het echter toch snel minder. Ik moest verdedigend gaan rijden maar het was voldoende om het tot de finish vol te houden.”

Net te kort
Ook de beide dames waren uitgelaten over de race.

 r1_lm_dames

Verschuur: “Dit is gewoon supergaaf racen. Na twee uur met een verschil van 0,5 seconden over de finish gaan. Allebei zijn we gedurende de volle lengte van onze stint in gevecht geweest. Ik ging enkele keren dwars waardoor Ronald erlangs kon. Bij de stop ging er iets mis met de gordels waardoor we langer stilstonden dan normaal nodig was geweest.” Van der Sloot: “Met een kleine 3,5 seconden kwam ik achter Duivenvoorde de baan op. Ik liep wel in maar het was steeds zo weinig dat het lang duurt voordat je echt gaat zien dat je dichterbij komt. Opeens ging het echter snel. Ik zag dat Ferry een probleem had maar hij loopt al zolang mee dat je er niet zomaar langs komt. Daarbij moest ik ook nog rekening houden met Rene die vlak achter me zat. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ook als Rene er niet was geweest ik er denk ik niet langs was gekomen.” Op de vraag wie van de dames de race van maandag voor haar rekening ging nemen was het antwoord duidelijk. Verschuur: “Dat spreken we maandagochtend pas af. Ik maak me altijd nogal zenuwachtig voor een race. Op deze manier kan dat tenminste niet. Bij ons team gaat dat nogal makkelijk, we zien het maandag wel.”

Monteurs
Ook Hoekzema en Oudshoorn waren natuurlijk meer dan tevreden met hun derde positie. Hoekzema: “Per ronde kon ik er één voorbij waardoor ik in de achtste ronde al derde lag. Daarna bleef het verschil met de leiders redelijk stabiel.” Oudhoorn: “Ook ik bleef lang op dezelfde afstand hangen maar toen Sandra en Ferry in gevecht raakten, kon ik inlopen. Inhalen was er echter niet meer bij. Mijn complimenten voor de monteurs want die hebben fantastisch werk geleverd.”
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet