Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Dutch GT4

Dutch GT4: Banden blijven HTC Dutch GT4 beheersen (lang)


480_start_achter_5307

480_start_achter_0382

Derde zege Phil
In de tweede race vertrok Phil Bastiaans vanaf poleposition. Bij de start pakte hij de kop, veertien ronden later werd hij onbedreigd als winnaar afgevlagd. Het was alweer de derde zege van dit seizoen van de Porsche-coureur.
Danny van Dongen verruilde zijn derde startpositie bij de start voor de tweede plek, ten koste van Jan Joris Verheul. Danny gaf de tweede plek niet meer uit handen. Verheul moest ook al snel zijn meerdere erkennen in Duncan Huisman, die vlak na de start de derde plek innam.

480_verheul_2_4861

Huisman stond de eerste ronden onder druk van Verheul en Bertus Sanders, om vervolgens een klein gaatje te slaan ten opzichte van zijn achtervolgers. Huisman kwam als derde over de finish, gevolgd door Verheul en Sanders. Ardi van der Hoek eindigde in zijn eerste race met de Corvette C6 op de zesde plaats.

480_redbull_tent_5265

Veel werk verzet
“De auto was super”, stelde Phil tevreden vast. “Ik heb nu de beste Porsche sinds ik in het HTC Dutch GT4 rijd.” Deze constatering was nogal een verschil met de mening van Bastiaans op woensdag, zoals vermeld. “Als je woensdag tegen mij had gezegd dat ik deze race zou winnen, had ik je voor gek verklaard.”

480_danny_actie_0503

Danny van Dongen kon ook terugkijken op een goede race. “Ik maakte een superstart”, blikte hij terug. “Het was letterlijk een sprintrace, het was een kwestie van pushen, pushen en pushen.”

480_danny_phil_0527

Danny kon Phil Bastiaans niet onder druk zetten. De Corvette-piloot verloor elke ronde een minieme fractie van een seconde op de koploper. “Ik ging vol door, zodat ik zou kunnen profiteren als Phil bandenproblemen zou krijgen.” Die problemen bleven uit, zodat Danny zijn tweede tweede plek van het seizoen veiligstelde.

480_huisman_4959

Duncan Huisman zocht en vond een goede mix tussen enerzijds snelheid en anderzijds banden sparen. “Ik heb 25 minuten ‘getrapt’, maar ik moest ook banden sparen. Anders had ik de laatste vijf minuten niet gehaald.”


Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet