Clio Cup: Mysterie van Mister X houdt gemoederen bezig (lang)
Vahstal brothers
Joost Vahstal had het aanvankelijk goed naar zijn zin. Hij zat er goed bij en reed een leuke race. Daarin waren er wel wat 'coming togethers' met Marcel Kesseler, oander andere in de Vodafonebocht. Iets waar beide rijders toch hun eigen visie op hadden. En het zal duidelijk zijn dat die niet helemaal met elkaar strookten. Over de hele Mister 'X' actie was Joost net als Paul beslist te spreken. "Het was leuk. Een goede coureur, alleen was het volgens ons de bedoeling dat hij meer van voren zou rijden." Vanuit hun positie hadden zij duidelijk de actie in de eerste bocht niet gezien. Des te zwaarder viel de kleun die de Italiaan aan Paul uitdeelde en die hem bij een snelheid van 170 km/uur in de vangrail van de Arie Luyendijkbocht deed belanden. "Ik lag op dat moment vierde en het stond die man waarschijnlijk niet aan. Dit was echter totaal onnodig en levert mij een flink pak schade op!"
Gave gevechten
Duncan Stutterheim, van Clio Cup hoofdsponsors ID&T mengde zich voor het eerst sinds 3 jaar weer eens in het strijdgewoel. "Dit smaakt duidelijk weer naar meer. Ik denk dat ik er volgend jaar toch weer wat meer tijd voor ga maken om te kunnen racen. Je merkt namelijk dat wanneer je het een tijdje niet gedaan hebt, je toch weer even moet wennen. En hoewel ik misschien niet voorin meedeed heb ik een aantal gave gevechten gehad".

Michael Bleekemolen was na afloop niet blij
Team Bleekemolen
Het spreekt voor zich dat men bij Team Bleekemolen wat minder te spreken was over de acties rond Mister 'X'. Sebastiaan: "Die man remt gewoon meters te vroeg in de Tarzanbocht, waardoor ik hem niet meer kan ontwijken en hij linksaf de grindbak in stuurt. Normaal remmen wij daar nooit. En dan krijg je een straf opgelegd die nergens op slaat. Zeker niet wanneer je kijkt wat er later die race nog aan tikken werd uitgedeeld. En dan heb ik het ook over die mijnheer 'X'."
Michael Bleekemolen betreurt de slechte communicatie rond het hele verhaal en het feit dat deze 'gastrijder' met een niet reglementaire auto mag rijden. Daardoor ontstaat er een vertekend beeld van de race, omdat de wagens waarmee gestreden wordt niet gelijk zijn. Verder kreeg ook Bleekemolen tot driemaal toe een tik van de onbekende, waardoor hij volgens eigen zeggen de aansluiting met de latere winnaar verloor. Tot slot merkte de racenestor op dat hij hoopt dat dergelijke acties voortaan eerder en duidelijker door Renault Nederland gecommuniceerd worden, waardoor een team tijdig kan beslissen of zij er wel of niet aan mee willen doen.
