DSC: Victorie voor Viper!
Technische problemen
De gevestigde namen kenden een pechweekend. Het hoort bij autoracen, maar is soms moeilijk te verteren. Tijdens de vrijdagtraining reed Ardi van der Hoek de blauw-witte Audi TTR naar de snelste startplaats. Dat gaf vertrouwen! Op zaterdagmiddag zag Ardi, rijdend op de tweede plaats, zijn kansen in rook opgaan toen hij met remproblemen van de baan af schoot. De volgende zondag startte teamgenoot Arjan van der Zwaan met de Audi TT vanaf de laatste startpositie. Arjan reed naar de achtste plaats, maar in de chicane achter op het circuit verloor hij een wiel, schampte de bandenstapel en moest hij opgeven in de pits. Geen punten voor de DSC-kampioenen van 2007 en de nacht doorwerken van de monteurs kreeg dus ook geen beloning.
Spijtig voor het team van Olly Brinkmann, die met gemengde gevoelens kon terugkijken op het weekend. Een overwinning en een tweede plaats voor Rob van der Zwaan/Elmar Grimm is steengoed, maar twee keer met technische problemen uitvallen van Ardi van der Hoek/Arjan van der Zwaan is dramatisch. Ook het Marcos-team van Cor Euser kende pech. Tijdens de kwalificatie had hij problemen met de voorwielophanging. Op zaterdag reed Cor op de tweede plaats en brak de gaskabel. Zijn monteurs leverden een wereldprestatie door in acht minuten de kabel te wisselen, maar het mocht niet baten. Opgave! De zondagrace leek zich goed te ontwikkelen. Cor kon de puinhoop na de start ontwijken en pakte de tweede plaats en liep zelfs in op de gele koploper (Etec-Viper). Zonder een waarschuwing vooraf blies de motor zich op in de vijfde ronde. Weer geen resultaat en ook de leiding in het kampioenschap kwijt.
Eindelijk succes De Graaff-Ribbens
Hoewel het bochtige circuit van Oschersleben niet direct geschikt is voor de 1400-kilo wegende Viper, kon hier toch de eerste overwinning van 2008 behaald worden door het Etec-team. De samenwerking met de technische staf van Racing for Holland (Jan Lammers) verloopt uitstekend, maar er was de eerste drie races toch ook veel tegenslag. Dat hoort bij racen, maar daarom welverdiende victorie voor Robert de Graaff en Philippe Ribbens. Zaterdagmiddag had men een goede start, maar tijdens de race werden ze door een onbekende rijder van achteren geraakt. De uitlaat was losgeschoten en met een berg herrie moest toch even de pits worden opgezocht. Jammer, een zesde plaats was uiteindelijk het resultaat, maar er had meer in gezeten. Zondagmiddag keerde het tij. Robert startte de auto en kon met veel remmen de crash in de eerste bocht ontwijken en pakte zelfs de kop. Vervolgens voelde hij de hete adem in zijn nek van Cor Euser, die na vijf ronden moest opgeven. Onbedreigd kon Robert doorrijden, maakte geen fouten, kwam geen narigheid onderweg tegen en bouwde zijn voorsprong uit naar 22 seconden. Op vrijdag en zaterdag scheurde de ophanging, die door de monteurs zorgvuldig werd gelast. Op zondag manifesteerde zich dit probleem niet meer en kon na de pitstop Philippe Ribbens de gele Viper naar de overwinning sturen.