Dragracing: The Main Event 2025 en meer
Geen koffiebekerhouders maar de nieuwe uitlaten op de Super Twin van Marcus Christiansen. Het zou onder andere voor meer neerwaartse druk moeten zorgen.

Tina Høst Nedregård geeft aan toeschouwers tekst en uitleg over haar A-Fuel dragster. Een van de grote pluspunten bij het dragracen, iedereen heeft toegang tot de pits en rijders en crew zijn benaderbaar.

Helaas maar weinig Nederlanders in de Sportsman klassen. Ronald Huis was er wel en reed zowel in Super Gas als in Super Comp mee. Daardoor had hij op vrijdag met twee keer vier kwalificatieruns een goed bestede dag.

Copo Camaro’s zijn in Amerika speciaal voor het dragracen ontwikkeld. Ze zijn heel snel, maar ook erg duur. Op Santa Pod zit ergens een nest want wat een kleine twee jaar geleden voorzichtig begon met één, en later twee, zijn er nu al meer dan vijf.

De nieuwe creatie van Bernard Saz, een Citroën DS. Saz is waarschijnlijk de enige dragracer uit Andorra en heeft altijd bijzondere creaties op basis van een Citroën. De DS die uitkomt in de klasse Super Pro ET kreeg heel wat bekijks.

Ook uniek, de Mercedes Pro Stocker van Henry Riehl. De jonge Duitser debuteerde in het FIA EK.

En nog meer bijzondere creaties, de nieuwe Top Fuel Bike van Samu Kemppainen op basis van een Honda.

VP Racing Fuels zie je overal

Jong geleerd oud gedaan, Daniel Donat Lencses met zijn zoontje.

Waar is onze rijder gebleven?

De vragende blik van René van den Berg richting de crew zegt genoeg: problemen!

De Pontiac van Kim Kristiansen heeft een duidelijke link met Nederland. De auto van de Deen wordt getuned door Joeri Woudenberg (geheel rechts) en het is de ex-auto van Marc Meihuizen (derde van rechts). Meihuizen hielp dit weekend de Deen met de koppeling van de Pontiac.

En nu maar wachten op de volgende race.


Tina Høst Nedregård geeft aan toeschouwers tekst en uitleg over haar A-Fuel dragster. Een van de grote pluspunten bij het dragracen, iedereen heeft toegang tot de pits en rijders en crew zijn benaderbaar.

Helaas maar weinig Nederlanders in de Sportsman klassen. Ronald Huis was er wel en reed zowel in Super Gas als in Super Comp mee. Daardoor had hij op vrijdag met twee keer vier kwalificatieruns een goed bestede dag.

Copo Camaro’s zijn in Amerika speciaal voor het dragracen ontwikkeld. Ze zijn heel snel, maar ook erg duur. Op Santa Pod zit ergens een nest want wat een kleine twee jaar geleden voorzichtig begon met één, en later twee, zijn er nu al meer dan vijf.

De nieuwe creatie van Bernard Saz, een Citroën DS. Saz is waarschijnlijk de enige dragracer uit Andorra en heeft altijd bijzondere creaties op basis van een Citroën. De DS die uitkomt in de klasse Super Pro ET kreeg heel wat bekijks.

Ook uniek, de Mercedes Pro Stocker van Henry Riehl. De jonge Duitser debuteerde in het FIA EK.

En nog meer bijzondere creaties, de nieuwe Top Fuel Bike van Samu Kemppainen op basis van een Honda.

VP Racing Fuels zie je overal

Jong geleerd oud gedaan, Daniel Donat Lencses met zijn zoontje.

Waar is onze rijder gebleven?

De vragende blik van René van den Berg richting de crew zegt genoeg: problemen!

De Pontiac van Kim Kristiansen heeft een duidelijke link met Nederland. De auto van de Deen wordt getuned door Joeri Woudenberg (geheel rechts) en het is de ex-auto van Marc Meihuizen (derde van rechts). Meihuizen hielp dit weekend de Deen met de koppeling van de Pontiac.

En nu maar wachten op de volgende race.
