Racing Shows: InterClassics viert 30-jarig bestaan in stijl
De stand van de Nederlandse Bugatti-vrienden kent als vanouds een hoog Anton Pieck-gehalte.
Uiteraard mag een eerbetoon aan de vaderlandse Bugatti-peetvader Jean Prick daarbij niet ontbreken.

Dit aparte Dafje staat bij Carel Wüst Classics.
Over de eventuele race- dan wel rallygeschiedenis durven we niets te zeggen, maar het is niet te missen dat de auto in ieder geval wél zo is uitgevoerd. Het zachte prijsje van ruim 15.000 euro geeft wellicht een idee.
Modern racen op een historische basis: van deze Burton is de autosportachtergrond overduidelijk.
Minstens zo leuk: het viertje van Zucchero!

En hoe zit het deze keer met de overige straatklassiekers op de beursvloer? Twee thema’s van 2024 worden dit jaar duidelijk doorgetrokken: opnieuw veel rode Ferrari’s, terwijl de BMW E36 de nieuwe youngtimer-favoriet blijft. Sterker nog, er staan deze keer zó veel youngtimers op de vloer dat we soms het idee hebben dat we op InterYoungtimers zijn beland!

Bij deze simpele vierdeurs-E36 die van de Duitse aanbieder voor 19.990 euro van eigenaar mag wisselen, beginnen we onszelf al rijk te rekenen. Zelf hebben we een E36-coupé in net zulk fonkelend Alpinweiss in ons wagenparkje, alleen niet meer met 47.000 km op de teller…

Ook BMW-youngtimerspecialist Bergwerff had een E36 als pronkstuk, maar dan eentje van Alpina-huize. De 64.000 euro is een pittige vraagprijs, maar een koopje in vergelijking met de 84.000 die voor de M3 hierboven wordt gevraagd.

Z3’s en Z4’s zijn dit weekend een goede tweede bij BMW, dat opnieuw veruit het meest aangeboden merk is in de jongste categorie.