Racing Shows: InterClassics viert 30-jarig bestaan in stijl

Een raceauto van de buitencategorie bij de Zweedse dealer Motikon, die er ook zijn eigen logo op heeft geplakt. Wat moeten we hiervan denken? Een Porsche 962C die volledig in het wit is gestoken…
… zonder chassisnummer op het bordje, met zogezegd de (latere) bemoeienis van Freisinger en met een geclaimde Japanse racegeschiedenis. Je zou toch zeggen dat hij dan in bijvoorbeeld Nisseki- of FromA-kleuren beter zou verkopen.
Navraag leert dat het om chassis 147 gaat, de auto die in Japan door Nova Engineering op de baan werd gebracht in Alpha/Advan-livery, voor Kunimitsu Takahashi en Kazuo Mogi. De auto was al ‘gereserveerd’, dus blijkbaar was de documentatie overtuigend genoeg!

Stiekem onze lievelings-Lancia, nog meer dan de Stratos…

Om warm van te worden.

En de dreigende aanblik van het front van de 037 blijft ook in je geheugen gegrift.

Over Lancia gesproken: het nieuwtje is er inmiddels vanaf, maar toch blijven de Delta Integrale-restomods van Maturo een indrukwekkende verschijning. Het bedrijf is inmiddels de ruimte in Veghel ontgroeid en verhuist binnenkort naar een grotere locatie in Uden.

We zien Peking-Parijs, een van de oerritten op het vlak van de langeafstandsrally’s.

Voor Belrose Classics reden om een nieuwe Bentley-reeks van de Speed 6 te lanceren, eentje die helemaal klaar voor de klassiekerversie van Peking-Parijs. Het zijn gouden tijden voor de replicamarkt.