Retro: Groeten uit Zandvoort van de Historic Grand Prix 2024
Uw fotograaf had de snackbar vóór de parade al bezocht, en sloot de avond af met een welverdiend ijsje, waar tot ons grote genoegen een van die andere Capri's stond geparkeerd. Prima uitzicht tijdens het wachten op je beurt.
Van de andere kant leverde dat dit magische plaatje op.
Vroeger deed de BMW 1802 Touring (in het oranje) dienst als rescue-auto op het circuit, maar deze servicewagen van BMW dealer van Poelgeest mag er ook zijn!
Met zo'n dik voorkomen moet je wel heel voorzichtig (lees stapvoets) over de verkeersdrempels in Zandvoort wanneer je alles op z'n plek wilt laten zitten.
En dan rijden we een mooie avondzon tegemoet…
Nog eens die twee Capri RS3100’s, die de orde in het NK GTTC kwamen verstoren…
… en de voorheen heersende Porsche Carrera RSR’en die moesten terugvechten. Hans de Graaf wist op zaterdag één Capri voor te blijven.
Ook even buurten bij Floris-Jan Hekker, die lekker had gereden in zijn Raybrig. Twee keer tweede in de klasse voor oudere Formule Juniors met de motor voorin was voorwaar niet gek. Hekker betreurde intussen wel de lamentabele toestand waarin het F3-kampioenschap van 1000cc-screamers zich bevindt. Hij had ook graag willen rijden met de Tecno waarin hij in die klasse kan uitkomen.
De prijzen voor zijn tweede plaatsen nam hij desondanks met plezier in ontvangst.
Altijd een fijn hoekje op de paddock van de Historic Grand Prix: het gedeelte waar de Dutch Vintage Sports Car Club zijn vooroorlogse raspaarden uitstalt voor de Vintage Revival.
Voor diverse deelnemers was het niet de eerste Vintage Revival van het jaar: velen hadden die op Montlhéry al achter de rug, het meest toonaangevende pre-war-evenement van de hele wereld.