Retro: Groeten uit Gilze-Rijen van Classic Wings & Wheels 2024
De familie Van Ginkel is eigenlijk gestopt met het racen met de Escorts. Maar soms, heel soms wordt de racer gestart om de hartslag weer te laten oplopen. Deze keer was de RS op een prachtige Ford Thames Trader geknoopt.

Een van de onbetwiste sterren van de show staat in het inmiddels in het doorgebroken zonnetje: de Simca die de Zweed Per Stureson begin jaren tachtig uitklopte tot ongehoorde Groep 5-proporties. Helemaal origineel: de DRM-keuringsstickers van toen zitten nog op de rolkooi. Simca-fanaat Jeroen Feijten wist ‘m op de kop te tikken en gaat ‘m vaker uitlaten.

Zo ziet dat er van binnen uit.

Nog een fanaat, maar dan als het om Opels gaat: Rob de Laat was met zijn Manta GT/E gekomen.
Lachebekjes United. Een Opel-racer en een Alpine-vriend ontmoeten elkaar…. Het klinkt als het begin van een slechte grap.
De tweekamp Ford vs Ferrari werd opnieuw uitgevochten. De diepe brul van de Ford V8 tegen de kippenvel opwekkende alt van de V12 – niet de alt van je toetsenbord.
Hier hoeven we niet veel woorden aan te verslijten… Koningkoppel!

Jan Gijzen, die de 275 GTB/4 van hierboven had meegenomen, deed terug in de paddock de motorkap open van zijn Riley Imp. Wat een prachtig verzorgd aanzicht.
Een beetje het gevoel dat je krijgt op Donington Park: binnenkomende vliegtuigen in het verlengde van het circuit.
De bedenker en motor van Wings and Wheels, Henk Janus. De hele dag druk met regelen, organiseren en mensen ontvangen.

Wings & Wheels nog eens in één beeld gevangen. Het was een prettige comeback van het evenement dat we sinds 2019 hadden moeten missen en nu weer een mooie dubbelslag vormt met de Historic Grand Prix van een week later.