Retro: Groeten uit Gilze-Rijen van Classic Wings & Wheels 2024
Daar staat het zelfgebouwde gevaarte vooraan – toevallig net naast een uiterst bescheiden Austin Seven.
En dan in volle vlucht! (Op een evenement als dit mogen we best ‘vlucht’ zeggen.)
Net zo onbeschilderd plaatwerk en een vleugeldeur: dat móét de DeBruyn Ferox V8 van Maarten de Bruijn zijn.
De voormalig Spyker-oprichter was er zelf om tekst en uitleg te geven over zijn met de hand geklopte supercar.
Een fascinerend onderdeel was de 2CV-demo van de Nederlandse 2CV Cross Vereniging.
Deze formuleauto stond daar vlak naast, een beetje verloren. Ondanks de moeite die Gert Valkenburg had gedaan, trok de auto eigenlijk nauwelijks belangstelling. Een teken des tijds (van de gemiddelde leeftijd van de bezoekers)?
Even door de knieën voor de ‘Marcorelly’ van Cor Euser, meegebracht door Machines with a Mission van Mike van Thiel.
“Vers van de restauratie. Gisteren een rondje en vandaag shakedown”, grijnsde hij. Het werden vele, steeds snellere rondes.
Jan Lammers, Gijs van Lennep en Cor Euser: hoeveel keer hebben deze heren deel genomen aan de 24 Uur van Le Mans? Die bij toeval precies in de laatste uren van Wings & Wheels van start ging.
Kees van der Wouden junior vertelt graag meer over zijn Royale RP30, de Formule Ford 2000 waarmee hij met grote regelmaat wint in het Historic Monoposto Racing-kampioenschap. Zijn trouwe sponsor, André Roessen van WIAR Workplace Performance, is een aandachtig luisteraar.