Formule 1: Ralf en Alex doen Zandvoort weer sidderen
Voor de tweede keer binnen een maand trokken de Nederlandse autosportfans massaal richting Zandvoort. Was het begin augustus Mika Salo die tijdens de Marlboro Masters Zandvoort op zijn grondvesten deed schudden, deze keer was het de beurt aan Ralf Schumacher en Alex Zanardi, de beide Williams-coureurs. Het schouwspel was georganiseerd door Rothmans International, dat met Winfield, een van zijn sigarettenmerken, hoofdsponsor is van het Williams Formula One team. En aangezien het bedrijf daar na dit jaar mee stopt - BMW wordt de nieuwe motorenleverancier én hoofdsponsor - wilde marketing manager Piet van Kleef nog een keer goed uitpakken.
Tekst: Hans van der Klis
Foto's: Rob Knotter, Gerrie Hoekstra en Peter van Egmond
Twee jaar geleden was Williams ook al eens op Zandvoort en trok toen al 25.000 mensen. Deze keer waren er liefst 40.000 mensen op het Renault-weekend, zoals het raceweekend officieel was gedoopt, afgekomen. Natuurlijk niet alleen voor de twee Williams-bolides, maar te oordelen aan de stroom mensen die het circuit al verliet tijdens de race voor de Europese Clio Trophy, kan er toch een heel groot deel op het conto van Williams worden geschreven. En dan te bedenken dat ze alleen maar een paar rondjes reden. Blijkbaar is de Formule 1-honger van de Nederlandse autosport-fans zo groot, dat dat al voldoende is.