Dragracing: Achter de regenschermen van Tierp Arena
De Summit Racing Equipment Internationals op Tierp Arena betekende de start van deel twee van het FIA Europees Kampioenschap Drag Racing. Helaas wilden de weergoden niet meewerken waardoor het niet het gehoopte dragrace-spektakel werd. Het belangrijkste deel van het wedstrijdverloop is elders op AUTOSPORT.nl te lezen, hier nog een korte terugblik op andere zaken die in de pits of op de baan de aandacht trokken.
Tekst: Remco Scheelings
Foto’s: Remco Scheelings
En dan kan er op zondag om vijf uur ’s middags toch met de eliminaties worden begonnen en is het opeens druk
Timo Lehtimäki haalde de finale, maar een doffe klap op de finishlijn was een voorbode dat zijn Top Fueler in de halve finale niet ongeschonden uit de strijd was gekomen. Deze foto van collega David Beitler maakt dat nog maar eens duidelijk
En ook hier sneuvelt een motor
Antti Horto zette in de eliminaties de snelste tijden op de klokken. Omdat de Fin dit jaar slechts twee wedstrijden rijdt, zal hij over enkele weken afstand van zijn FIA EK-titel moeten doen
Top (Methanol) overleg in een van de vele regenpauzes tussen Linn Fløysvik, Sandro Bellio en Johnny Oksa
Weer een te hoge wheelie van Johnny Oksa. Dit keer ging het niet helemaal goed want even later schampte de Fin de muur
De tractiemeter van de FIA die het gripniveau van de baan moet registreren
Ida Zetterström houdt de moed erin, parachutes vouwen
En zelf nitro tanken
Jump, de snelste manier om in een Top Fueler te komen