Retro: Groeten uit Spa van de Spa Classic 2023

Een privé-962C heeft altijd een streepje voor als het een Joest-exemplaar is: dit is het rappe voertuig van zuiderbuur Ivan Vercoutere en zijn professionele teammaat Ralf Kelleners.

Even nieuwe sloffen om.

En de oude meteen poetsen.

Na Joest waren Kremer en Walter Brun regelmatig een goede tweede als het ging om niet-fabrieks-Porsches. Destijds al een favoriet van ons: deze 962C in Noorse Hydro Aluminium-kleuren, vanwege de betrokkenheid van de Noor Harald Huysman in het team van Brun.

En hier een van onze lievelingsuitdossingen van Kremer. Verdere uitleg overbodig. Of nee, behalve dat dit een CK6 is, want Kremer gaf zijn doorontwikkelingen altijd eigen nummers.

Kremer en Repsol was een minstens zo bekende combinatie.

Privé-Porsches kwamen overal, dus ook in het lokale Japanse kampioenschap voor sport-prototypes.

Moto Historics nam voor Phil Kadoorie dit fraaie exemplaar mee.

Ook ‘Big in Japan’: de From A-kleuren van deze 962, waarin ooit de onvervulde F1-belofte Akihiko Nakaya furore maakte. Ooit in bezit van David Hart, nu van Guido Dumarey en Philipp Brunn.

Momo en Nissan: niet de eerste combinatie die je verwacht, maar toch is ’t zo. Helaas kwam deze NPT-90 – destijds een oppermachtig type in de IMSA GTP – niet verder dan de trainingen.

Nog een mooi voorbeeld van de variatie die er ondanks de overmacht van achtereenvolgens Porsche, Jaguar, Sauber en Peugeot ontegenzeggelijk was in de Group C: de Aston Martin AMR1.

Een zeer bijzondere Group C2: de Olmas GLT 200.