Dragracing: Achter de rookgordijnen van de European Finals

Met de European Finals op Santa Pod Raceway kwam er afgelopen weekend een einde aan een mooi FIA Europees Kampioenschap Drag Racing 2019. Hoe de titels werden verdeeld en de laatste wedstrijd van het seizoen verliep, is elders op AUTOSPORT.nl te lezen. Hier nog een kleine terugblik op wat zaken die in de pits of op de baan de aandacht trokken.
Tekst: Remco Scheelings
Foto's: Remco Scheelings
Voor de laatste keer dit seizoen uitpakken en opbouwen


We gaan dragracen en we nemen mee......

Vele handen maken licht werk, behalve als je een tent van deze omvang bij windkracht 6 probeert op te zetten

De donderdag voor de eerste kwalificatie. Alle voorbereidingen en het weer in perfecte conditie brengen van de auto's

Anita Mäkelä had nog wat bandjes extra meegenomen.

Silvio Strauch maakte op vrijdag al een flinke wheelie en dat had een waarschuwing moeten zijn. Op zaterdag kwam de Top Methanol dragster van de Duitser nog hoger van de grond om vervolgens hij het neerkomen door de voorwielen te klappen. Met wat hulp van chassisbouwer LG Eriksson was alles voor de eliminaties van zondag weer gerepareerd

Sascha Pretzsch reed op Hockenheim zijn eerste licentierun met zijn in Canada gekochte Monte Carlo Top Methanol Funny Car. Op Santa Pod lukte het nog niet om de volledige licentieprocedure af te ronden waardoor de Zwitser niet aan de wedstrijd kon deelnemen


Een van de mooie dingen van het dragracen, een vrij toegankelijke pits. Kinderen kunnen kijken, vragen en met hun neus er bovenop staan. Fans forever
