Supercar Challenge: Wisselende omstandigheden tijdens tweede race op Spa Francorchamps
De deelnemers van de GT divisie zien we daarna gelijk binnen komen voor hun stop en een bandenwissel. Berry van Elk rijdt wel nog een ronde door, maar dit komt hem duur te staan. Voor de chicane zien we hem last krijgen van aquaplaning en hierdoor spint hij waardoor hij zijn motorkap verliest. Hij kan nog wel de pitstraat bereiken maar daar moet hij zijn Mosler parkeren. Niet veel later zien we op hetzelfde stukje circuit ook de Lamborghini van GT3 Poland in de rondte gaan, maar hij heeft minder geluk en raakt de vangrail. Na een korte check up kan hij alsnog de race vervolgen. Terwijl de Lamborghini in de vangrail staan, zien we de derde auto, de Clio van Rob Nieman ook in de rondte gaan, waardoor de wedstrijdleiding besluit voor een full course yellow, wat betekent dat alle rijders terug moeten naar 80km per uur.
Na alle hectiek op de baan door de regen en de pitstops zijn er verschillende wisselingen in posities in de divisies. In de SuperGT divisie is het Milan Dontje die de leiding heeft overgenomen van de Renault RS01 die nog wel op de tweede positie ligt. Op de derde plek rijdt Alberto De Martin en Henk Thuis sluit daarachter aan op plek vier.
In de GTB divisie is het nog steeds Cor Euser die de koppositie heeft, voor Manu van de Ryse die het stuur heeft overgenomen van Van Dierendonck en Koen Bogaerts in de BMW M4 Silhouette. De Supersport divisie wordt aangevoerd door de beide Seats met aan het stuur Dennis de Borst en Aart-Jan Ringelberg. Daarachter is het Joris Schouten en Robert van den Berg.
Johan Vannerum heeft het stuur overgegeven aan Jean-Luc Behets en zij voeren het Sport divisie veld aan na de pitstops. Daarachter is het de Peugeot van Bart van den Broeck, de Lotus Exige met Pieter de Jong en de BMW 135i met Niels Kool die strijden om de podiumplekken. Bovenaan Raidillon komt Toon Rutgers tot stilstand na een spin. Eerder in de race is er contact geweest met een andere deelnemer waardoor er niet veilig meer gereden kan worden.
Milan Dontje neemt verder afstand van Jurgen Smet in de Renault RS01 en Henk Thuis nadert De Martin voor de derde positie. Dan zien we een melding in het scherm dat de pitstop van de Ligier LMP3 bolide niet conform reglement werd uitgevoerd waardoor Dontje binnen moet komen voor een Stop&Go. Na uitvoering van zijn penalty komt hij vlak achter Smet weer de baan op en moet hij weer in de aanval. Thuis weet De Martin in te halen en de derde plek op te eisen.
We zien in de regen Luuk van Loon de snelste tijden noteren in zijn divisie, maar hij is ook sneller als enkele GT rijders op de baan. Momenteel ligt hij nog op de vijfde positie en is er een vrij groot gat naar zijn concurrenten voor hem, maar het gat wordt snel kleiner. Nog steeds aan de leiding is het De Borst, voor Ringelberg, Van den Berg en Maik Barten.
In de Sport divisie zijn de verschillen tussen de diverse deelnemers ook opgelopen zodat er geen directe strijd meer is op de baan aan het einde van de race.