Supercar Challenge: Wisselende omstandigheden tijdens tweede race op Spa Francorchamps
Vooraan in het veld heeft Henk Thuis inmiddels zijn tweede positie verloren aan Jan Lammers en ziet de LMP3 bolide verder bij hem uitlopen. Berry van Elk wist zijn vierde positie bij de start te behouden en kan de Pumax RT van Thuis voor hem zien en een beetje op hem inlopen.
Cor Euser geeft gas in zijn Marcos Mantis en weet na enkele ronden voorbij te gaan aan zowel Mark van der Aa en Nicolas Vandierendonck. Dan staat de Porsche van Jos Jansen naast de baan en zien we dat hij de race moet staken na vier ronden.
Ben Scrivens rukt op naar tweede positie en de GInetta heeft zijn zinnen gezet op Danny Wagtmans die momenteel aan de leiding gaat. Hij laat snellere rondetijden zien en zal spoedig een poging wagen. Daarachter zien we een mooi gevecht tussen de Seat van Ringelberg, de BMW's van Van de Maat en Dan Stringfellow en opnieuw een Seat van Martin de Kleijn
Perez Aicart zien we nog steeds het veld aanvoeren met daarachter Jan Lammers en we zien het verschil steeds verder oplopen. Ook in de GTB divisie zien we geen veranderingen en zien we de gekleurde bolide van Euser nog voor de Porsche van Van Dierendonck en de BMW M4 Silhouette van Mark van der Aa.
In de Supersport zijn er wel verschillende wisselingen. Zo heeft Scrivens de eerste positie overgenomen van Wagtmans en in het groepje daarachter is het Van der Maat die Ringelberg voorbij wist te steken. Stringfellow sluit ook direct aan evenals De Kleijn. De strijd gaat verder richting Eau Rouge en Ringelberg weet met meer snelheid boven te komen en neemt die snelheid meer op het lange rechte stuk naar achteren en weet Van der Maat weer te verschalken. Ook Stringfellow kan hiervan profiteren en de oranje BMW voorbij te gaan en Van der Maat ziet direct ook De Kleijn op zijn bumper zitten.
Dan gaat het nog verder mis voor Van der Maat en hij komt stil te staan bovenop Eau Rouge met een kapotte bolide, waardoor de Safety Car de baan op wordt gestuurd. Helaas wordt niet de leider in de race opgepikt, maar komt deze midden in het veld terecht. De wedstrijdleiding weet wel de achterliggende bolides door te sturen om zo alsnog de leider op te pikken voordat het pit window open gaat voor de Sport divisies.
De Sport divisies staan dan ook voor een lastige keuze, gaat het regenen, hoe hard gaat het regenen of blijft het toch droog en rijden we door op de slick banden. We zien Scrivens als eerste de pitstraat induiken als leider van de Supersport divisie en de rest volgt in de volgende ronden. In de laatste minuten van het pit window gaan de hemelsluizen open. Enkele teams profiteren hiervan, daar zij een zeer late wissel doen en gelijk de goede keuze kunnen maken. Andere teams moeten nogmaals binnen komen voor een bandenwissel.