Formule E: Aan de vooravond van een technische evolutie of revolutie?
Het team van Mahindra kende gedurende de testsessies op Donington wel de meeste problemen.
Trulli GP
De komst van Jarno Trulli GP was een volledige verrassing. Jarno Trulli nam de inschrijving van Drayson Racing over. Lord Drayson was de eerste die zich aanmeldde voor dit kampioenschap, maar ook de eerste die zich terugtrok. Voor insiders kwam dit eigenlijk niet echt als een verrassing. Zeker omdat Drayson betrokken was bij het Lola faillissement. Trulli GP zet twee auto's in voor hemzelf en de Italiaanse Michaela Cerruti die in toerwagens ontzettend goed uit de voeten kwam, maar in de F3 niet echt goed uit de voeten kwam. Wel won zij dit jaar een AutoGP wedstrijd. Maar het niveau is natuurlijk niet echt hoog daar. Jarno Trulli zelf behoeft geen nadere introductie.
Venturi Racing
Venturi is fabrikant van elektrische auto's en men heeft op de zoutevlakte van Bonneville diverse records gevestigd. Het team heeft niemand minder dan Leonardo Di Caprio achter zich staan. Als coureurs beschikt men over Nick Heidfeld en Stephane Sarrazin. Beiden geen onbeschreven blad voor de autosport.nl lezer. Sarrazin is eveneens een goede allround coureur die ook in rallye goed presteert.
Virgin Racing
Virgin Racing is eigendom van Sir Richard Branson en keert na twee jaar F1 weer terug in de autosport. Elektrisch racen is precies de filosofie die bij Branson past. Als coureurs werden de Brit Sam Bird en de Spanjaard Jaime Alguersuari aangetrokken. Bird fungeerde jarenlang als testrijder bij Mercedes en Alguersuari werd in de F1 te vroeg in het diepe gegooid. Beiden zeker capabele coureurs voor een goed resultaat.
De Spark Renault SRT 01 E
Deze auto werd door Spark Racing Technology van de Fransman Frederic Vasseur gebouwd. McLaren, Williams, Renault en Dallara waren eveneens bij de totstandkoming van dit project betrokken.
Na twee F1 jaren keert Virgin weer terug in de autosport. Sam Bird en Jaime Alguersuari komen voor het team uit.