DNRT: Luc en Max Braams winnen Syntix Nieuwjaarsrace - update
Update II
Na opnieuw een rijderswissel valt de Radical wederom terug naar de tweede positie, zij lopen een achterstand op van ruim een ronde op de Braams Megane die daarmee een belangrijke stap richting een mogelijke overwinning zet. De linker koplamp van de Radical doet het niet en dat is een handicap, gelukkig heeft de auto in de beugel van de rolkooi verlichting zitten en die biedt enige verlichting aan de coureur.
Het is al enige tijd donker wanneer er om onduidelijke reden een code 60 wordt gegeven. Marshalls met zaklampen zoeken in de Hugenholzbocht iets op de baan en minutenlang rijden de auto's stapvoets over de baan. Er is een vermoeden dat er olie op de baan ligt. Ook maakt de auto van de wedstrijdleiding een ronde om polshoogte te nemen van de situatie op de baan. Even later worden de auto's weer op volle snelheid losgelaten. De waarschuwingsvlag voor olie op de baan blijft echter hangen.
De voorhoede begint zich inmiddels redelijk te stabiliseren. De Las Moras Megane gaat fier aan de leiding en bouwt gestadig de voorsprong verder uit, de Radical rijdt op de tweede positie en heeft op zijn beurt een flink gat geslagen met de BMW van Bas van de Ven en Simon Knap, die in de divisie II aan de leiding gaat. De BMW van Dennis de Groot en Dzlugas Tovilavicius volgt op de vierde positie overall.
Opvallend is de positie van de cursusauto van Mika Morien, een BMW bestuurd door zijn vader Ronald en Nick Catsburg. Deelnemend in divisie III, maar geklasseerd als zesde overall zetten zij een prestatie van formaat neer.
In de laatste van de race verandert er weinig meer aan deze volgorde en zo winnen Luc en Max Braams de Nieuwjaarsrace 2014. Simon Knap en Bas van de Ven winnen in divisie II, Ronald Morien en Nick Catsburg in divisie III en Sanne Braams geeft zichzelf een prachtig verjaardagscadeau door samen met Jan Joris Verheul te zegevieren in divisie IV.
Uitslag Syntix Nieuwjaarsrace overall,
4 januari 2014, Circuit Park Zandvoort
1. Luc Braams en Max Braams, div I, Renault Megane, 113 ronden in 4 uur
2. Henk Thuis en Pim van Riet, div I, Radical SR8, op 1 ronde
3. Bas van de Ven en Simon Knap, div II, BMW 320D, op 4 ronden
4. Dennis de Groot en Dzlugas Tovilavicius, div II, BMW E90, op 7 ronden
5. Eric van den Munckhof en Henry Zumbrink, div II, BMW Z4, op 8 ronden
6. Ronald Morien en Nick Catsburg, div III, BMW 325, op 8 ronden
7. Daan Meijer en Rody Postma, div II, BMW M3, op 9 ronden
8. Cees Visser en Gijs Bessem, div II, Seat Leon Supercopa, op 9 ronden
9. Cor Euser en Pieter Euser, div I, Marcos Mantis, op 11 ronden
10. Frank Nohring, Michael Tischner en Colin White, div II, BMW E46, op 12 ronden
Divisie II
1. Bas van de Ven en Simon Knap, BMW 320D
2. Dennis de Groot en Dzlugas Tovilavicius, BMW E90
3. Eric van den Munckhof en Henry Zumbrink, BMW Z4
Divisie III
1. Ronald Morien en Nick Catsburg, BMW 325
2. Melvin de Groot en Michael Bleekemolen, Renault Clio
3. Remon Vos en Kevin Veltman, BMW 123
Divisie IV
1. Sanne Braams en Jan Joris Verheul, BMW 123D
2. Maurice Bol en Dick van Voskuilen, BMW 123D
3. Martin Huisman en Harry verkerk, Porsche 944