DNRT: Luc en Max Braams winnen Syntix Nieuwjaarsrace - update
Update
Na een uur en tien minuten racen op een droge baan begint het toch te regenen. Na 36 ronden racen is het op de natte baan over en sluiten voor de Wolf. Na een forse impact met de bandenstapel in de Hans Ernst-bocht komt de Wolf met behulp van een marshall aanvankelijk wel weer weg, maar de wagen is onbestuurbaar en moet opgeven.
Op de natte baan gaat de BMW van Duncan Huisman dwars bij het aanremmen van de Tarzanbocht, naar later blijkt omdat de ABS het begeven heeft. Daarbij raakt de BMW de Friendship Porsche 997 GT3 Cup van Filip van Eenaeme en Gideon Wijnschenk, die daardoor jammerlijk geëlimineerd wordt.
Na anderhalf uur racen gaat in divisie I de Renault Megane van Braams aan de leiding, in divise II leidt de MDM Metalak BMW, divisie III wordt aangevoerd door de BMW van MDM Monen en in divisie IV tenslotte gaat de BMW van de jarige Sanne Braams aan de leiding.
Na 55 ronden en de rijderswissel van de Braams Megane passeert Pim van Riet de raceleider en herovert daarmee de koppositie in de race. Na bijna twee uur racen is daarmee duidelijk dat alleen technische oorzaken nog roet in het eten kunnen gooien voor de twee raceleiders, want de nummer drie, de BMW van Bas van de Ven en Simon Knap, heeft inmiddels al twee ronden achterstand opgelopen. Zij gaan uiteraard in de divisie II dik aan de leiding, de BMW van Rob de Laat en Theo de Prenter heeft een achterstand van ruim een minuut op hun concurrent.
In divisie III gaan Ronald Morien en Nick Catsburg riant aan de leiding, zij rijden knap op een achtste plaats algemeen en hebben meer dan een ronde voorsprong op de nummer twee in hun divisie, Melvin de Groot en Michael Bleekemolen in de Renault Clio. De BMW van Sanne Braams en Jan Joris Verheul is in divisie IV nog altijd de beste deelnemer, zij hebben meer dan een ronde voorsprong op hun directe concurrenten.