Indycar: Groeten uit Indianapolis
/Groeten%20uit/Indy_34.jpg)
In de zaal ernaast was een handtekeningsessie georganiseerd, waar 13 oud-Indy-winnaars (Mario Andretti, Kenny Brack, Eddie Cheever, Gil de Ferran, Emerson Fittipaldi, Parnelli Jones, Arie Luyendijk, Rick Mears, Johnny Rutherford, Tom Sneva, Al Unser sr., Al Unser jr. en Bobby Unser, plus 105 van de in totaal 732 coureurs die tot nu toe deelnamen aan de Indy 500, handtekeningen uitdeelden. Hier op de foto van rechts naar links Lyn St. James, Stéphane Grégoire en Gary Bettenhausen.
/Groeten%20uit/Indy_21.jpg)
Ook buiten moet Arie Luyendijk constant handtekeningen zetten. "Soms denk ik wel eens: 'Eigenlijk zouden al die mensen na al die jaren wel een handtekening van me moeten hebben', maar ja, ik doe het graag. Het is een kleine moeite en je doet de fans er veel plezier mee", aldus de tweevoudig winnaar.
/Groeten%20uit/Indy_27.jpg)
Ook volop aandacht was er voor oude sprintcars en andere raceauto's van liefhebbers, die op zaterdag op de speedway mochten worden tentoongesteld.
/Groeten%20uit/Indy_28.jpg)
/Groeten%20uit/Indy_29.jpg)
/Groeten%20uit/Indy_13.jpg)
In schril contrast daarmee: de studiemodellen voor de Dallara Indycar 2012, die in Indianapolis voor het eerst werden getoond. Links de versie voor 'road circuits', rechts de oval-uitvoering.
/Groeten%20uit/Indy_4.jpg)
Vanaf volgend jaar worden er voor het eerst ook weer verschillende merken als motorleverancier actief in de Indycars: naast Honda, sinds 2006 tot en met dit seizoen exclusief leverancier, ook Lotus (met Judd-motor) en Chevrolet (met een motor die door Ilmor wordt gebouwd). Tijdens een persconferentie vertelden Jim Campbell (hoofd GM Performance Cars, links) en Mark Kent (hoofd GM Racing) over de voortgang van het project. "In juni willen we de motor voor het eerst op de testbank laten lopen, in het derde kwartaal vinden de eerste tests op het circuit plaats", aldus Kent.