Retro: 1988 – Een zomer van uitersten


Formule Ford 2000/Sports 2000 (17/7)
Ger Brands had als snelste getraind maar kon het uiteindelijk toch niet bolwerken tegen de als vijfde gestarte Charles Zwolsman die de hagelnieuwe Reynard Sportscar steeds beter op gang weet te krijgen. Jim Vermeulen had verrassend als derde getraind maar kwam uiteindelijk niet verder dan de zevende plaats.

Bij de Dunlop 2000 was het weer de Deen Jens Andersen die de toon aangaf. Hij rolde zelfs het hele, voor hem gestarte, Sports 2000 veld op.

Jan Litjens wist zich nog net de Deen Leif Jorgensen van het lijf te houden en scoorde daarmee een uitstekende uitgangspositie voor de titel.

Jenny van Hilten met haar vierwielaangedreven Ford RS 200
Winst voor Hin in Groep A (17/7)
De Luxemburgse Jenny van Hilten had het grote voordeel van haar vierwielaangedreven Ford RS 200 goed uitgebuit en ging als eerste op de natte baan de Tarzanbocht in. Verder vertoonde ze helaas weinig spectaculairs meer. Dat deden wel Arthur van Dedem en Jeroen Hin. De BMW-rijder nam aanvankelijk de kop, maar moest zich na een stevig gevecht in de vierde ronde toch overgeven.

Hin reed de Sierra Cosworth RS 500 naar een afgetekende overwinning, genoeg voor het kampioenschap. Datzelfde bereikte Arthur van Dedem in zijn klasse tot 2500cc, evenals Freddy de Jong met zijn Suzuk Swift GTI in de kleinste klasse. Alleen de klasse tot 1600cc werd nog niet beslist, al staat Paul Welther er na een eenzame en gewonnen race wel heel goed voor. Groot was het verschil tussen Piet Dam en Loek Vermeulen.

De laatste trainde in de Mazda 929 voor de 24-uur van Francorchamps, reed hele mooie regenlijnen en was dus snel, de eerste leefde zich een middag geweldig driftend uit en vermaakte op die wat minder snelle manier het kleumende publiek.