Formule Ford: Michel Florie herstelt zijn gezag (lang)
De crash had echter in materiele zin meer slachtoffers gemaakt. Stuart had een lekke achterband en een beschadigde neus en moest voor een spoedreparatie naar de pits om weer achteraan het veld aan te sluiten.


Van der Lof werd aangereden door Hans Boer waarbij de eerste een 360 graden slip maakte en de laatste met een gebroken voorwielophanging (eveneens) in de Gerlachbocht bleef steken.

Korte race
Gevolg van alle chaos was dat de safety-car pas bij de zesde doorkomst weer uit de baan verdween. De volgorde op dat moment: Florie, Perret, Jongejans, Catsburg, De Ruit, Vuik, Knap, Heemskerk, Jan Paul van Dongen, Van der Lof, Lukashevich, Danny van Dongen, Veltman en Stuart. De meest opmerkelijke prestatie was daarbij voor Heemskerk die als veertiende gestart in alle consternatie was opgeklommen naar de achtste positie algemeen en derde in de First Division. Florie leek na het vertrek van de safety-car meteen weer weg te lopen maar zag een ronde later toch weer de kleine Fransman levensgroot in zijn spiegel. Florie rook echter het gevaar en nam daarna meteen weer afstand. Catsburg leverde in de negende ronde een fraaie prestatie door Jongejans voor de Tarzanbocht uit te remmen en daarmee de derde positie algemeen over te nemen. Van der Lof lukte het inmiddels Jan Paul van Dongen in te halen die vervolgens zijn broer Danny in zijn nek wist.

Net op het moment dat het met de groep Jongejans, De Ruit, Vuik en Knap echt spannend leek te gaan worden viel in ronde tien de vlag. De reglementair vastgestelde tijd van 25 minuten was verstreken waardoor het Formule Ford-veld na zes ronden achter de safetycar per saldo slechts vier ronden op snelheid had kunnen racen.