Div: Groeten uit Macau
De kerk 'St. Pauls', waarvan alleen de gevel nog overeind staat, is waarschijnlijk het bekendste monument van Macau
Het afgelopen weekeinde vond de 59e editie van de Grand Prix van Macau plaats, met traditioneel de finale van het WTCC, de jaarlijkse internationale Formule 3-race en de GT-wedstrijd, die ook steeds belangrijker wordt, plus de motorrace en tal van nationale klassen, die hun eigen wedstrijden afwerkten. Zoals altijd was het evenement weer een bijzonder spektakel, dat ditmaal echter wel werd overschaduwd door de twee dodelijke ongevallen. Maar goed, ook het risico hoort er in Macau een beetje bij, en daarvan is iedereen die op het Guia-circuit op een motor of in een auto stapt zich bewust. Dat is misschien ook wel een van de factoren die Macau zo mooi, zo bijzonder maken. Uw verslaggever was voor het zevende jaar in successie ter plaatse en legde het volgende vast.
Tekst: René de Boer
Foto's: Rebocar Automotive Productions, Volkswagen/Michael Kunkel
Het stratencircuit in Macau vormde een schril contrast met het moderne, gelikte Grand Prix-circuit van Sjanghai, waar we een week eerder waren.
De beruchte 'Melco-hairpin', waar het hele weekeinde een inhaalverbod gold.
Van Amersfoort Racing was dit jaar wederom met twee auto's van de partij. Op de auto van Dennis van de Laar stond al reclame voor de Masters of Formula 3, 12 t/m 14 juli 2013 op Circuit Park Zandvoort.
Hier volgen de Van Amersfoort-teamleden de verrichtingen van hun rijders op de beeldschermen in de pits.
Ondanks de schade die er gereden werd bleef Frits van Amersfoort er de humor wel van inzien.