Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Belcar

DSMEC:De laatste rechte lijn !!!



In Klasse 1 zullen we meer dan waarschijnlijk het seizoen moeten afsluiten met één wagen. Namelijk de AD Sport-Viper van Wim Lumbeeck en Ron Marchal. Dit duo zal trachten om hun vijfde algemene overwinning op rij te boeken. Niemand minder dan Koen Wauters, die afgelopen seizoen prachtige prestaties liet optekenen in de Belgian GT en de BTCS, zal Wim & Ron komen vergezellen. Koen kent de Viper en betekent dus een grote meerwaarde. Maar gezien de gulzige V10 de beste klant zal zijn aan de tankinstallatie wordt de concurrentie zwaarder dan ooit. Wim, Ron en Koen zullen moeten trappen om iedere keer het gat terug dicht te rijden. De MExT-Mosler, in Assen nog goed voor de pole en de tweede plaats algemeen, zal er niet bij zijn tijdens de 10H of Zolder. Het West-Vlaams team heeft naar eigen zeggen niets meer te winnen en in samenspraak werd beslist om de mooiste wagen van het kampioenschap te sparen voor volgend seizoen. Er wordt ondermeer een uitgebreid testprogramma op poten gezet om vanaf 2010 telkens mee vooraan te strijden. Ook wordt binnen MExT Racing werk gemaakt om het huidige team volledig te herstructureren.

Team Championship: RS Racing-Powercars met een straatlengte voor.
In het Team Championship heeft RS Racing-Powercars eveneens een mooie voorsprong bijeen gesprokkeld tijdens de afgelopen zes manches met 4 overwinningen, een tweede en een derde plaats. Ook hier kan de titel de West-Vlamingen amper nog ontlopen. Alleen indien Maes en van Oost een dubbele 0 scoren (na vijf en tien uren wedstrijd) en Saker Belgium en/of Polly’s Racing tweemaal in hun Klasse de volle pot pakken, kan de titel nog richting Saker of Polly’s gaan.RS Racing-Powercars heeft aan 2 punten voldoende om definitief aan het langste eind te trekken. Wetende dat er nog 20 te verdienen zijn zullen ze zich momenteel in het West-Vlaamse kamp weinig kopzorgen maken.Voor de tweede en derde plaats zijn er nog een pak gegadigden. Saker en Polly’s staan er het beste voor, maar er resten nog zeker een 10-tal teams die nog aanspraak maken op een plaats binnen de top 3. Uiteraard hangt veel af van de concurrentie binnen de respectievelijke Klasse. Hoe competitiever de Klasse en hoe meer deelnemers aan de start, des te moeilijker om telkens vooraan post te vatten tijdens de verdeling van de punten.









Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet