Groeten van de Race of Champions vanuit Peking
Merchandise, dat kunnen de Chinezen wel. Die laten ze gewoon in eigen land maken, goedkoop en veel, getuige de enorme hoeveelheid artikelen die er nog van de Olympische Spelen te koop zijn. Ook voor de "Race of Champions" was er een eigen collectie met caps, handdoeken, speldjes, sleutelhangers, magneten en thermosflessen.
Het parcours in het stadion was qua lay-out identiek aan eerdere afleveringen in Parijs en Londen, maar de baan bood volgens de rijders wat meer grip en was daarmee ook sneller.
Voor het stadion was er een kleine show ingericht, waar autodealers uit Peking hun modellen toonden. Er waren ook de nodige karts en off-road-auto's te zien, alsmede deze Subaru uit de lichtere GT300-klasse van het Japans Super GT-kampioenschap.
En een bekende naam als een van de rijders. Moet dus een auto van vorig jaar geweest zijn.
Hoewel Michelin één van de sponsors van de "Race of Champions" is, had Bridgestone buiten het stadion een enorme promotiestand, met ondermeer deze Ferrari Formule 1-auto uit 2002. Toen we de foto maakten, was het nog niet bekend dat Bridgestone eind volgend jaar stopt met de Formule 1.
Op zondag viel de eerste sneeuw van dit najaar in Peking en met name op maandag was het ijzig koud. Tijdens de "ROC China", die op maandagavond verreden werd, lag er ook in het stadion overal naast het parcours nog sneeuw.