Retro

Retro: Groeten van de 46e Oldtimer Grand Prix

ogp2018-sat-17

De nieuwe, 'compacte' Oldtimer Grand Prix was ook dit jaar weer een gezellig evenement en desondanks waren de inschrijvingslijsten weer iets korter en minder spectaculair. Treedt er verzadiging op in de wereld van de historische autosport? Die nu zo populair is dat er steeds meer evenementen een graantje ervan willen meepikken? AUTOSPORT.NL was aanwezig bij de oosterburen en ontdekte dat er eigenlijk geen reden is om de Nürburgring te mijden.

Tekst en foto's: Mattijs Diepraam

ogp2018-thu-10

De Lotus 81 van Steve Brooks wordt wakker op de testdag voorafgaand aan het evenement.

ogp2018-thu-1

De Alfa Romeo 182 van Thomas Steinke stond weer eens op de F1-deelnemerslijst, nu zelfs met Frank Stippler als coureur. Zou hij nu echt een keer verderkomen dan de kwalificatie?

ogp2018-thu-3

Nee, zelfs dat niet. De auto liet alleen op donderdag even z'n gezicht zien. Het blijft moeilijk, die Alfa-twaalfpitters aan de praat houden...

ogp2018-thu-6

Nog een opzienbare verschijning, die wél het hele weekend meedraaide: de Merzario A2 van Bruno Ferrari.

ogp2018-thu-7

Die in tegenstelling tot zijn prestaties van toen niet eens als laatste op de baan rondreed!

ogp2018-thu-8

De staat waarin de auto verkeerde, was overigens net zo griezelig als toen – zo vertrouwde een toenmalige monteur ons toe, die vandaag de dag een succesvol historisch coureur is.

ogp2018-sat-12

Dan zien we nog liever de verweerde, maar hartverwarmende staat van 'Little Art' himself.

ogp2018-thu-11

Ook een nieuwe verschijning: de Theodore N183 van Georg Hallau.

ogp2018-thu-14

Michiel Smits bespreekt zijn Lola T70 Mk1 met zijn monteur van Complete Motorsport Solutions.

ogp2018-thu-17

Losse stukken bodywork bij de Chevron B19 van Henry Fletcher. Op zondag zouden er ook losse delen over de baan vliegen...

 5D 3347

 5D 3352

Op deze twee foto's van Michael Krause zien we het resultaat. Al was het een 'eerlijke' remfout, Fletcher werd er terecht voor gediskwalificeerd, want zo zijn de regels tegenwoordig nu eenmaal, ook in de historische autosport.

Reacties

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet