Liveblogs

Liveblog Jumbo Racedagen 2019, driven by Max Verstappen

In 2015 trakteerde Max Verstappen zijn Nederlandse fans voor het eerst op een dag vol Formule 1 demo's. Toen nog in de Toro Rosso tijdens Italia à Zandvoort, inmiddels staan we aan de vooravond van de vijfde editie, nu al enkele jaren onder de vlag van de Jumbo Racedagen. En wat we vooraf al kunnen verwachten is dat komend weekend weer zo'n honderdduizend fans het circuit van Zandvoort zullen bezoeken om een glimp van hun favoriet op te vangen. AUTOSPORT.NL is uiteraard dagelijks ter plaatse en doet verslag van alles dat de moeite waard is via een liveblog.

Tekst: Marco Antheunisse en Gerrie Hoekstra
Foto's: Erik van der Schaaff, Gerrie Hoekstra. Co van der Gragt en Marco Antheunisse

We sluiten dit weekend af op Zandvoort. Of er nog Jumbo Racedagen komen in de toekomst weten we niet, in ieder geval in een andere vorm. Tot de volgende liveblog.


untitled-9338

FIA WTCC Race 3 – Zandvoort
Jammer dat de tribune en duinen bijna zijn leeggelopen. Mede vanwege de kille weersomstandigheden zijn de meeste toeschouwers na de laatste Red Bull Racing demo naar huis gegaan. Hopelijk brengt deze afsluitende race wat meer spanning dan de vorige twee races. Yann Ehrlacher vertrekt vanaf zijn eerste poleposition. Nicky Catsburg mag van een zevende plaats vertrekken, terwijl Niels Langeveld de race gaat aanvangen vanaf een 18de plaats. Niet het gehoopte weekend voor Tom Coronel, die vanaf een voorlaatste en 25ste plaats de race mag beginnen.

Startrace3-Catsberg-wijd

Ehrlacher drukt na de start bijna zijn Lynk & Co merkgenoot Björk in de vangrail, maar het is toch Björk die als eerste de Tarzan inrolt. Ehrlacher krijgt door deze actie een waarschuwingsvlag te zien. Catsburg verliest twee plaatsen en zakt terug naar de negende positie. Coronel heeft ook een strakke start en verbetert zich drie plaatsen. Het is na drie ronden racen dat Ehrlacher aan de binnenkant van de Tarzanbocht weer Thed Björk passeert. Er vormt zich weer een enorme sliert aan wagens, allemaal op zoek naar een foutje van hun voorgangers of, de perfecte inhaal manoeuvre.

In de negende ronde is het weer stuivertje wisselen voor de beide koplopers. Wellicht ingefluisterd door zijn team, waar Ehrlacher duidelijk niet blij mee is en al vloekend en tierend dit live op Eurosport de ether inwerpt. Björk op kop voor Ehrlacher, met daarachter de grote groep geleid door Farfus. Leuchter valt terug met technische problemen en moet opgeven.


untitled-9386

Catsburg verliest in een fraai zij aan zij gevecht van Rob Huff en zakt naar de elfde plaats. Langeveld eindigt op een 17de plaats en Coronel wordt 20ste. Björk wint net als in de eerste race de wedstrijd maar of dit allemaal in de plannen van Ehrlacher past moet worden betwijfeld.



Vandaar de chagrijnige gezichten na afloop van de wedstrijd. Geen vuurwerk verder tijdens de persconferentie, ondanks alle teleurstellingen bij Ehrlacher was hij tevreden over de team prestatie.


DSCN3438
De blijdschap droop eraf bij de rijders van Lynk & Co

Uitslag race 3:
1. Thed Björk
2. Yann Ehrlacher +0.830
3. Norbert Michelisz +2.377
4. Augusto Farfus +0.2995
5. Yvan Muller +3.658
6. Mikel Azcona +4.120
7. Johan Kristoffersson +4.432
8. Esteban Guerrieri +6.696
9. Gabriele Tarquini +7.543
10. Rob Huff +9.940
11. Nicky Catsburg +11.093
17. Niels Langeveld +16,121
20. Tom Coronel +18.475

DSCN3437

Na de laatste zesde demo van Max en Pierre stromen de Max fans weg van het circuit. Deze fans kunnen het niet warm krijgen van de finale van de FIA WTCR die spoedig van start gaat. Eerlijk is eerlijk de vorige twee races vielen niet mee, en het is al zo kil op Zandvoort.

15:00 uur: Victorie en verlies gaan hand in hand bij de Superkarts
Na de rollende start was het Peter Elkmann die de kop pakte en langzaam wegliep van Andreas Jost en Yannick de Brabander die in een zinderende strijd met elkaar waren verwikkeld in de eerste paar ronden. Het lukte Jost uiteindelijk om een gat te slaan, maar het verschil in rondetijd tussen beide was minimaal waardoor Elkmann buiten bereik leek te blijven. Halverwege de race raakten Goullanco en Kinsey elkaar achterop het circuit en liepen beide technische averij op. In de zevende ronde kwam de leider in de wedstrijd de pits binnen en was het voor hem einde race. Hierdoor kwam Jost aan kop om deze niet meer af te staan. MP coureur de Brabander werd op respectabele afstand tweede met op zijn beurt een groot gat naar Leo Kurstjens.


IMG 1130Start ladys GT


14:45 uur: Zware crash betekent einde Ladies GT Race
17 Jumbo gele boodschappenwagentjes staan klaar voor de tweede Ladies GT Race. De camera zoemt in op uitbundige deelnemers en strak en gespannen voor zich uit kijkende dames. De spanning is te snijden. Gaat het allemaal goed of is er sprake van te veel adrenaline bij een aantal deelnemers.

De winnaar van gisteren Antoinette de Jong moet vanaf een laatste en 17de startplaats de race beginnen en ligt na één ronde al op een tiende plaats. Buiten wat vreemde lijnen gebeurt erg weinig. De dames hebben al hun racelessen ter harte genomen, buiten wat kleine excursies door het grind van het scheivlak en Hans Ernstbocht gaat alles nog goed.

Dan gaat het echter toch helemaal mis en wel in de bocht waar je er echt niet af wil vliegen. Mylene Groen en Romy Monteiro gaan keihard de bandenstapels in van de Arie Luyendijk. De wagen van Monteiro krijgt een flinke terugslag en gaat hard over de kop. Tijd voor de safetycar en daarna het einde van de race en dit raceavontuur.


untitled-9091

14:00 uur: Tweede FIA WTCR race brengt niet de nodige spanning

Vlak voor de tweede 'Reversed Race' vernamen wij dat de poleposition van Yvan Muller in de derde race vanmiddag van hem is afgenomen vanwege technische onregelmatigheden aan zijn Chinese Lynk & Co wagen. Muller start nu vanaf de 5de plaats. Yann Ehrlacher start de derde race voor het eerst vanaf de eerste plek.

De als tiende gekwalificeerde Esteban Guerrieri mag, vanwege de omgekeerde volgorde van de eerste tien uit de kwalificatie, als eerste starten in deze tweede wedstrijd met naast hem de Volkswagen van Benjamin Leuchter.

Het gaat na de start goed tot aan het Scheivlak, Attila Tassi krijgt een tik van Tom Coronel en ploegt zijn Honda diep en hoog in de grindbak. Gelijk al een safetycarperiode en de wedstrijdleiding gaat het gedrag van Coronel onder de loep nemen. De Cupra-rijder had geen beste start en lag op een laatste plaats, en om voor zijn thuispubliek toch nog wat te laten zien, was dit het laatste wat hij had moeten doen.


untitled-9207

In de vierde ronde volgt de herstart. Guerrieri behoudt de kop voor Leuchter en Kristoffersson. Nicky Catsburg is gestegen naar een vierde plaats. Yvan Muller heeft alle geluk van de wereld, door zijn wagen na een heel stuk rallycrossen in de Arie Luyendijkbocht nog op de baan te houden. Zijn jarenlange ervaring in het ijsracen heeft hem daar waarschijnlijk goed bij geholpen.

Na de middenfase vervalt de wedstrijd weer een beetje in het treintje rijden zoals we dit ook gezien hebben in de eerste race.


untitled-9219

Behalve Nicky Catsburg op een mooie vierde positie, vallen Niels Langeveld op de 17de plaats en vooral Coronel op de 24ste plek tegen, zonder de stempel te krijgen van de beste stuurlui staan aan wal, hadden we er wat meer van verwacht.

De tweede WTCR-race brengt niet de spanning en de warmte voor de mensen op een fris Zandvoort. Alles blijft hetzelfde. Op naar de afsluitende en hopelijk spannende derde race.

Uitslag race 2:
1. Esteban Guerrieri - Honda
2. Benjamin Leuchter – Volkswagen +0.263
3. Johan Kristoffersson – Volkswagen +0.711
4. Nicky Catsburg – Hyundai +1.659
5. Mikel Azcona – Cupra +2.035
6. Augusto Farfus – Hyundai +2.433
7. Norbert Michelisz – Hyundai +5.379
8. Yann Ehrlacher – Lynk & Co +6.128
9. Yvan Muller - Lynk & Co +7.428
10. Nestor Girolami – Honda +7.781
17. Niels Langeveld – Audi +12. 626
24. Tom Coronel – Cupra +17.978


untitled-9003

11:30 uur Flinke crash bepaalt het verloop van de MAXX Formula
Helaas maar acht wagens op zondagmorgen aan de start van de MAXX Formula. Een van de publiekslievelingen, de oranje-zwarte Arrows A22A kon niet meer gerepareerd worden nadat de Asiatech gisteren letterlijk in rook op ging. Normaal staan de wagens in deze klasse op Avon banden, maar bij het weghalen van de bandenwarmers bleken er bij de Jaguar van Klaas Zwart rode Pirelli Zero's onder te liggen. Polesitter Zwart verzilverde bij de rollende start zijn positie en kwam als eerste de Tarzanbocht uit. Maar nog voor hij Hugenholz in dook gingen de gele vlaggen, inclusief het safety car bord, uit omdat bij uitkomen van de eerste bocht na de start Felix Grosse-Aschhoff de controle over zijn auto verloor en de bandenstapel in vloog waarbij het linker voorwiel en beide vleugels van de auto werden gerukt.


2-454-1-crash
Felix Grosse-Aschhoff knalt (zonder H.A.N.S) vol de banden in.

Gelukkig alleen materiële schade want de onfortuinlijke Duitser kon ongedeerd uit zijn wagen stappen. Nadat de brokstukken waren opgeruimd ging de safety car voor het veld weg en werden de auto's weer losgelaten. Klaas Zwart trok direct een flink gat en lag twee ronden verder, al bijna een halve baanlengte voor terwijl achtervolger Christopher Brenier nog moest remmen voor de Tarzan, was de Jaguar al in het Scheivlak. Niet veel later kwam de naam Klaas Zwart ineens niet meer in de uitslag voor, hij werd gediskwalificeerd omdat hij de safety car had gepasseerd. Niet veel later verdween de Jaguar in de pits om er niet meer uit te komen. De leiding werd hierdoor in de schoot geworpen van Christopher Brenier, die deze niet meer af stond. Op het podium was hij als man in de minderheid doordat hij links en rechts geflankeerd werd door de dames Veronica Cicha en Bianca Steiner.


untitled-8911


11:00 uur: Mazda MX-5 Cup - Nieuwe cup zorgt voor spanning op Zandvoort. András Kiraly wint voor Dekker en Kreuger
De tweede Mazda MX-5 Cup race voor volle tribunes en duinen werd een prooi voor András Kiraly, die aan het einde van de wedstrijd niet meer belaagd kon worden vanwege twee safetycarperiodes, waarvan de laatste tevens het eind van de race betekende. Marcel Dekker moest na zijn wereldstart toch nog hard knokken om naar een tweede plaats te rijden. De jonge Joshua Kreuger maakte indruk en werd als derde gehuldigd. Reclame voor de nationale autosport, wie hier nog cynisch tegen aan kijkt heeft het niet begrepen. Op naar de volgende twee wedstrijden op Circuit Zolder.

LEES VERDER

480-bot-schrey

09:45 uur: Fraaie historische strijd tijdens derde YTCC wedstrijd

De derde race in de Youngtimer Touring Car Challenge waren het de zelfde hoofdrolspelers aan de kop als de andere twee races. Een fantastische strijd aan kop tussen Daniel Schrey met de Porsche 935 KI uit 1979 en de fraaie BMW March M1 IMSA 1979 van Jan Bot. Rondelang een zij aan zij gevecht om de koppositie, die uiteindelijk in het voordeel van Bot werd beslist. Derde man Peter Stox met zijn Porsche 964 uit 1989 moest een minuut toegeven op de beide koplopers. Een mooi dik veld met strijd in de diverse klassen.


untitled-8662


09:00 uur: FIA WTCR – Kwalificaties
Vertelden wij gisteren gekscherend dat de kwalificatie van de FIA WTCR niet eerder kon, moeten we dat nu herroepen. Om klokslag acht uur vertrokken alle 26 wagens voor de eerste kwalificatie van de twee races van vanmiddag. De eerste 12 wagens gaan door naar de tweede kwalificatie, die gelijk na de eerste wordt voortgezet.

De beslissingen vallen altijd in de slotfase van de sessie. Met nog zes minuten op de teller gaat het nog niet goed met Tom Coronel, die op de voorlaatste plaats blijft hangen. Ook Niels Langeveld moet er nog voor knokken om bij de eerste twaalf te komen. Nicky Catsburg staat nog steeds aan de goede kant van de streep met een achtste plaats.

Met nog drie minuten te gaan wordt Coronel uit de pits losgelaten voor zijn laatste poging om hoger op te komen. Ook de naar de 22ste plaats teruggezakte Langeveld probeert het nog een keer. Het is Thed Björk die echt in de laatste seconden de eerste tijd rijdt voor Michelisz en Kristofferson. Catsburg weet één plaats goed te maken en gaat de tweede kwalificatie veilig in. Dat geldt niet voor Niels Langeveld, die ook op zijn thuiscircuit merkt dat hij wel te maken heeft met de 26 beste toerwagen specialisten in de wereld, waar de onderlinge verschillen zo klein zijn, dat kleine foutjes onmiddellijk worden afgestraft. De Sassenheimer blijft steken op een 18de plaats. Na de races op de Slovakia Ring kregen wij de indruk dat het lek boven is bij de combinatie van rijder en wagen. Tom Coronel rijdt naar een teleurstellende voorlaatste plaats, gevolgd door ex BTCC kampioen Gordon Shedden, ook geen kleine jongen.

FIA WTCR – Kwalificatie 2
De eerste 10 van de tweede kwalificatie gaan de startvolgorde bepalen voor de twee races. Twee rijders vallen af. De nummer 10 in de kwalificatie mag vanmiddag de tweede race vanaf poleposition aanvangen. De eerste vijf gaan in een derde kwalificatie of Shoot Out uitmaken wie vanmiddag de laatste race als eerste mag starten.

Er wordt tot het laatste moment gewacht, voordat de meeste wagens hun snelste tijd willen neerzetten. Uiteindelijk ontstaat er een unieke situatie dat beide Lynk & Co rijders Björk en Yvan Muller exact dezelfde tijd neerzetten. Michelisz gaat als derde de Shoot Out in gevolgd door Farfus en Ehrlacher. De op de tiende plaats geëindigde Esteban Guerrieri mag de tweede wedstrijd van pole vertrekken. Nicky Catsburg eindigt op een zevende plaats, wat een tweede startrij betekent voor de tweede race.

1. Thed Björk 1:44.668
2. Yvan Muller 1:44.668
3. Norbert Michelisz +0.066
4. Augusto Farfus +0.145
5. Yann Ehrlacher +0.201

6. Azcona +0.204
7. Nicky Catsburg +0.227
8. Kristoffersson +0.329
9. Leuchter +0.337
10. Guerrieri +0.417

FIA WTCR – Kwalificatie 3 (Shoot Out)
Vijf rijders, die zelf hun volgorde mogen uitkiezen, gaan in een soort "Time Attack" afzonderlijk hun snelste tijd neerzetten. De snelste mag vanmiddag van poleposition starte . Routinier Yvan Muller laat zien dat hij het kunstje nog lang niet verleerd heeft en pakt de snelste tijd (1:44.154) voor zijn Lynk & Co merkgenoten Yann Erhrlacher (+0.443)en Thed Björk (+0.502). Mischelisz is de beste Hyundai rijder op plaats vier (+0.580) gevolgd door merkgenoot Augusto Farfus (+2.079)


max-vertappen-donut

Het is vroeg in de zondagmorgen nog kil en koud in Zandvoort. Maar de weersvoorspellingen zijn nu beter dan verwacht, want het lijkt vandaag droog te blijven. Na een drukke zaterdag op Circuit Zandvoort, met onder andere drie demo's van Max Verstappen, begint de laatste dag van de Jumbo Racedagen al om 8 uur met de kwalificatie van de FIA WTCR. Verrassend dat er al om half 8 een flinke stroom mensen naar het circuit komt. De duintoppen worden al vroeg bevolkt met aantallen waar menig evenement jaloers op zou zijn. Het belooft dan ook opnieuw een schitterende dag te worden voor de autosportliefhebbers.

Programma van zondag 19 mei
08:00 – 09:00 FIA WTCR – Kwalificatie race 2
09:20 – 09:50 CSN Groep Youngtimer Touring Car Challenge – Race 3
10:00 – 10:10 NL Drift Series - Demonstration
10:25 – 10:55 Mazda MX-5 Cup – Race 2
11:05 – 11:20 Red Bull Racing – Demonstration 4
11:40 – 12:05 MAXX Formula – Race 2
12:15 – 12:30 Red Bull Racing – Demonstration 5
12:35 – 12:45 Max Verstappen – Podium Presentation
13:15 – 13:45 FIA WTCR – Race 2
13:50 – 14:20 Max Verstappen – Bus tour / Drifting demo
14:25 – 14:40 Ladies GT Race – Race 2
15:00 – 15:20 Superkarts – Race 2
15:30 – 15:45 Red Bull Racing – Demonstration 6
16:35 – 17:15 FIA WTCR – Race 3
17:35 – 17:45 Jumbo LMP2/LMP3 – Demonstration 2
17:55 – 19:00 VIP Taxi Rides

Reacties

    • 0
    • 0
     
    TheNextGeneration 16 mei 2019 16:09

    Belooft een mooi weekend te worden! Iemand een idee waar de deelnemerslijsten van de Superkarts en de Maxx Formula te vinden zijn? Het programma-boekje op de website van Jumbo verwijst naar de site van Circuit Zandvoort, en daar zijn ze nergens te bekennen

    • 1
    • 3
     
    Anonieme gebruiker 16 mei 2019 17:08

    Als we het toch over Max en Zandvoort hebben ... waarom blijft het zo angstvallig stil omtrent de plannen om het circuit F1 waardig te maken met inhaal mogelijkheden? Ik wil absoluut niet meedoen met de wedstrijd azijnzeiken, maar de grootste toegevoegde waarde van de F1 zie ik als een vernieuwd, verbeterd circuit voor de nationale autosport en trackdays!

    • 3
    • 1
     
    Racing-Fan 6 dagen geleden

    Wat ze aan de baan gaan aanpassen hebben ze dinsdag toch gezegd?

    • 0
    • 0
     
    Racing-Fan 6 dagen geleden

    Wat betreft die units. Doen de Nederlandse importeurs, zoals Hyundai, Audi, VW, Honda, etc, ook iets met het WTCR op Zandvoort? Of hebben die weinig tot geen interesse? Met F1 komende drie jaren op Zandvoort zal dit voorlopig de laatste editie zijn van de Jumbo Racedagen neem ik aan.

    • 4
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    De Jumbo dagen zijn volgend jaar in Assen ;-)

    • 1
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    Formule Maxx iemand enig idee wat dit is ? Waarschijnlijk de laatste keer jumbo racedagen aangezien het anders een verkapte test sessie zal worden en dat mag niet. Dus geniet er nog even van.

    • 5
    • 2
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    Oh ja wat betreft de circuit aanpassingen dit heeft Jan Lammers uitvoerig verteld. Ik hoop dat zandvoort weer een internationale allure krijgt ipv een circuit waar Bleekemolen en GP elite het hele jaar hun kunstjes vertonen. En waar een paar dabielen met te veel poen zogenaamd autocoureur spelen.

    • 2
    • 0
     
    Marcel ten Caat 6 dagen geleden

    Formule Maxx => https://www.maxxformula.com/en/

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    Boss gp maar dan zonder die FIA bemoeienissen.

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    Oh leuk eindelijk een beetje lawaai op het circuit. Dat gaat ik zeker bekijken morgen.

    • 3
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    Geen Max op vrijdag, dus geen Max-fans. Je kan een speld horen vallen.

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    Is Klaas Zwart de enige met een F1 in de Maxx series? Kan overigens nergens livetiming vinden.

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    https://www.fiawtcr.com/live-timing/

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    live timing van alle klassen is te vinden via its-live.com

    • 3
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 5 dagen geleden

    De FIA heeft de ouderwetse BOSS GP naar de kloten geholpen maar dat wordt een te lang verhaal om hier te gaan vertellen. Laten we ook gelijk even stoppen met de jaquar V10 ( met bij 900 pk ) te gaan vergelijken met de demo V8 auto's die team redbull bij zich heeft. Een huidige Formule 1 auto zal ongeveer op 1:09 :00 uitkomen op deze baan. Appels met peren etc....

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 5 dagen geleden

    Klaas niet steeds vergelijken met Max heeft geen zin.

    • 3
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 5 dagen geleden

    Om de schoonvader van Tom Coronel als een held te bestempelen gaat wel erg ver. Daar is meer voor nodig. Heeft vast iets met een oranje bril te maken. Prima prestatie van Klaas, dat wel.

    • 3
    • 1
     
    TheNextGeneration 5 dagen geleden

    Wat is dat WTCR toch een gave klasse! Jammer dat Circuit Zandvoort niet zoals andere jaren een live stream van het overige programma op hun site heeft staan

    • 1
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 5 dagen geleden

    MInder druk dan vorig jaar?

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 5 dagen geleden

    Volgens mij zend Eurosport het live uit dus ik zie het probleem niet. Ik haak straks wel aan maar ga echt niet naar die flauwekul kijken nu. 14:35 Lijkt me een prima tijd straks.

    • 0
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 5 dagen geleden

    Livestream WTCR zit naar testbeeld te kijken, mooi man. Lekker professioneel

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 5 dagen geleden

    Nu de F1 zo dichtbij is: kan Olaf Mol of Max zelf eens aan de rest van de wereld vertellen dat in heel Nederland en daarbuiten NIEMAND leeft en racet die Meks Fursteppen heet. En de Dutch F1 komt ook niet in Sentfuhrt of zo iets. Meks heet gewoon MAX, ook in Engeland etc.

    • 8
    • 2
     
    Anonieme gebruiker 4 dagen geleden

    Zo, ik dacht dat ik blaaskaak Coronel gisteravond bij Ziggo hoorde vertellen dat hij, alweer, een beker zou gaan ophalen..... NOT!!! Een gifbeker denk ik. Veel blabla maar weing resultaat. Zal wel weer te druk bezig geweest zijn met de popiejopie uit te hangen...

    • 3
    • 2
     
    Edwin de Jong 4 dagen geleden

    t zou je sieren als je iemand zo afkraakt je dat niet anoniem doet. Beetje zielig...

    • 5
    • 2
     
    Anonieme gebruiker 4 dagen geleden

    Ik kraak niemand af. Wat betreft de resultaten kan je er niet omheen dat die gewoon allerbelabberst zijn. En dan moet je op televisie niet zo populair doen. Een beetje minder mag wel in zijn geval. Waar ik dan wel respect voor heb is dat hij zijn eigen toch weer in drei zitjes weet te lullen. En dan denk ik ook nog dat hij er zeif geen enkele cent van zichzelf er in steekt, want dan stoppen zulk soort gasten gewoon en gaan ze irritante reclame filmpjes maken........

    • 2
    • 7
     
    Anonieme gebruiker 4 dagen geleden

    Tom is inderdaad al een tijdje de weg kwijt dat klopt. Ik was vanmiddag even live te plaatsen en wat een geweldig weertje hadden we op de baan. WTCR tja mijn hobby is het niet maar het zat redelijk dicht op elkaar, best aardig om te zien. De mazda cup heb ik niet gezien maar volgens mij mis je daar echt niets aan. Die karretjes lagen compleet uit elkaar gesleuteld in het paddock met allerlei mensen die er heel druk omheen liepen te doen en ook voor het eerst een gereedschap kist van binnen aan het bewonderen waren. Hoog hobby gehalte. Dan de Maxx formule. Met een vol veld kan dit best leuk zijn maar dan moet die safetycar wel een beetje doorrijden. Klaas Zwart zetten de auto gewoon in de pit omdat de remmen compleet afgekoeld waren en ook niet meer op temperatuur kwamen. Was echt een flinke afgang. Dan de DEMO van Max. Op max kritiek hebben is bijna onmogelijk. Was gewoon prima. Tot slot met autosport heeft het weinig van doen allemaal. Maar wel een heel leuk opgezet evenement voor jong en oud. Morgen meer....

    • 2
    • 1
     
    Edwin de Jong 4 dagen geleden

    Vorige week reed Tom in dit sterke veld anders wel van 27 naar een top 10 notering. Gemist zeker? En met autosport zal t niks te maken hebben. Prima. Gelukkig maar 1 keer al die show, daarna weer heerlijke weekenden met echte liefhebbers.

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 4 dagen geleden

    Je bedoeld heerlijke DNRT weekenden. Joh als jij daar gelukkig van wordt mijn zege heb je.

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 4 dagen geleden

    Jammer dat de WTCR zo vroeg is gepland, zowel zaterdag als zondag. Gezellig druk, maar m.i. veel minder toeloop als vorig jaar.

    • 3
    • 0
     
    Racing-Fan 4 dagen geleden

    De kwalificatie's zijn inderdaad vroeg maar races om 14.30u, 13.15u en 16.30u zijn toch niet vroeg? @Edwin: Vorige week inderdaad sterk gereden van Coronel (en Langeveld) maar dit weekend toch weer matig op z'n thuiscircuit. Af en toe een beetje minder hoog van de toren blazen zou hem sieren.

    • 0
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 4 dagen geleden

    Na de aankondiging van de GP 2020 had ik veel meer Max-fans verwacht, waar zijn ze gebleven?

    • 2
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 4 dagen geleden

    Treintje rijden in de WTCR, waar hebben we dat vaker gezien? Helaas een Zandvoorts verhaal, dat gaan we ook meemaken bij de eerstvolgende GP in 2020. De verkanting van de Arie Luyendyk zal daar niets aan veranderen, wat Jan Lammers ons voorspiegelt. Met een recht eind zoals we dat vroeger hadden zou dat (met DRS) geen enkel probleem zijn, maar dat is voltooid verleden tijd. Autosport is in toenemende een strategisch bandenspel, 'genuine overtaking' is een zeldzaamheid. Wen er maar aan.

    • 2
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 4 dagen geleden

    Even de feiten op een rijtje graag. Ik kom net terug van circuit Park Zandvoort trouwens. Brrrrrrrrrr wat was het koud in de duinen en wat stond er veel wind. 70000 duizend bezoekers voor een druilerige zondag is best behoorlijk. En ja WTCR is dodelijk saai maar dat zagen we in Marokko al. En ja Coronel bakte er weer weinig van. Max fans waren er genoeg hoor maak je geen zorgen. Het was eigenlijk gewoon te koud vandaag. En die formule 1 race zal waarschijnlijk alleen leuk worden als het gaat regenen. Dus dat komt wel goed. Zijn er nog vragen ?

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 4 dagen geleden

    Max weg, Max-fans weg. Niets nieuws onder de zon, wel of geen spannende WTCR. Vandaag 70.000 man? Kreeg de indruk dat het rustiger was dan vorig jaar. Geteld?

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 3 dagen geleden

    Wat wil je eigenlijk zeggen ?

    • 2
    • 2
     
    Anonieme gebruiker 3 dagen geleden

    Met alle respect hoor maar is het niet vragen om ellende om een stel vrouwen ZONDER racelicentie in een auto te zetten en dan maar gewoon het licht op groen te zetten ?

    • 3
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 3 dagen geleden

    Ik hoop dat de bezoekers aan het koude zandvoort een mooie dag hebben gehad. Waar ik mij dit jaar echter weer over verbaas is die Ladies Cup. Ik snap dat het voor de bezoekers leuk is om iemand die je kent van TV in actie te zien, maar is het ergens niet onverantwoord om mensen met weinig tot geen circuit ervaring het circuit op te sturen en ze een race te laten rijden? Ik heb de crash van gister en vandaag gezien, en dit zijn duidelijk gevalletjes "gebrek aan ervaring".

    • 1
    • 0
     
    Ascona 3 dagen geleden

    Het blijft vreemd, maar 1 Aszcona op de baan. Vroeger waren er veel meer!

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 3 dagen geleden

    Is ook een vreemd verhaal natuurlijk die ladies cup.

    • 0
    • 0
     
    Racing-Fan 3 dagen geleden

    Hebben die geen racelicentie nodig?

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 3 dagen geleden

    Alle dames behalen hun racelicentie, maar het blijft een bijzonder iets. Ervaring op doen zit er niet bij. Die Citybugs gaan niet heel hard, maar beide klappers waren toch redelijk fors.

    • 3
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 3 dagen geleden

    Lady's race is geen Autosport, maar puur op sensatie belust en de MAXX Formula leek nergens op, evenals het WTCR. De enige échte autosport kwam van de nieuwe Mazda MX5 cup, wat notabene zijn debuut kende.

    • 5
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 3 dagen geleden

    Een pluim voor de NS die op voortreffelijk wijze de fans naar Zandvoort transporteerde en vice versa, met inzet van veel extra personeel en materieel. Dat mag ik ook wel eens gezegd worden!

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 3 dagen geleden

    Helemaal mee eens. Ook connexion had veel extra bussen rijden waardoor er nauwelijks files ontstonden.

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 3 dagen geleden

    Bizarre crash op hetzelfde punt waar 1 van die prinsen ooit snoeihard Lisette Braams van de baan roste. Die Romy kan geen kant op aangezien die auto die er naast rijdt gewoon instuurde en dan ga je er met 2 auto's af.

    • 5
    • 1
     
    Cees van Oord 3 dagen geleden

    Dat was DE Prins, die mevrouw Braams eraf roste en daarbij ook Willem Cornelissen en Hugo Charles (helaas al jaren vermist) goed uitschakelde! Mister Zandvoortgate himself was daar verantwoordelijk voor. Die Ladies Cup is gewoon onverantwoordelijk en zou de KNAF nooit toe mogen staan, allemaal erg leuk tot dat het echt mis gaat; kan niet!

    • 0
    • 0
     
    Gixxer17 13 uur geleden

    Met de Ladies GT hadden de dames ook nog hun licentie en training op Assen gedaan, niet handig als je ze dan op het verraderlijke Zandvoort laat racen. Als dit zo doorgaat, kan het nog eens heel goed misgaan.

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 10 uur geleden

    Gelukkig hebben die autootjes niet echt de snelheid om het heel goed mis te laten gaan. Maar handig is anders. Maar die Johan Kraan zal zn zakken er wel goed mee vullen hoop ik...

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet