Groeten uit ...

Div: Groeten van de Pinksterraces 2017

pinksterraces2017-15

Precies in het afgelopen Pinksterweekend 50 jaar geleden schonk Jim Clark de Ford Cosworth DFV zijn eerste F1-overwinning, op Zandvoort, voor een enorme schare liefhebbers uit binnen- en buitenland. 50 jaar later was daar op Zandvoort niet veel meer van te merken, met dank aan de nationale autosport die weleens betere tijden heeft gekend. Net als de Paasraces zijn de Pinksterraces niet meer wat ze zijn geweest, maar sprankjes hoop waren er wel. Niet zozeer uit het heden als wel uit het verleden en de toekomst.

Tekst: Mattijs Diepraam en Gerrie Hoekstra
Foto's: Willem J. Staat, Mattijs Diepraam, Erik van der Schaaff, Marco Antheunisse, Co van der Gragt en Gerrie Hoekstra

480 lege toegangsweg


Dit keer geen hysterische mensenmassa's op de toegangsweg.

480 max fans

Verdwaalde Max-fans vragen zich af wanneer de demo van Verstappen begint.

480 max 33

Er was wel een wagen neergezet voor de snelle Red Bull-coureur, hij kwam echter niet.

Foto-3

We troffen ook deze M-sport-fan die alvast de vlag kwam zwaaien voor de DTM, later dit jaar.

480 dtm fan

Deze DTM-fan kan niet wachten tot het DTM-evenement van 18 - 20 augustus begint.

Reacties

    • 1
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 07 juni 2017 18:42

    Vroeger trokken de Pinksterraces veel toeschouwers, naar de foto's te oordelen reden de dames en heren coureurs voor een praktisch lege buhne! De Max-hype vertaalt zich in niet de publieke belangstelling, dat verbaast me overigens niet.

    • 2
    • 0
     
    Dirk 07 juni 2017 18:44

    Dat werken ik helaas, naar die Formula Fords, heerlijk! Was er naar een national kampioenschap ;)

    • 5
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 07 juni 2017 20:35

    Iemand heeft wel eens gezegd over Formula Ford, er zijn geen betere klasses alleen duurdere......

    • 0
    • 0
     
    Racing-Fan 07 juni 2017 21:05

    Ten tijde van Jos Verstappen was er het "Verstappen effect" dat autosport in Nederland een boost gegeven heeft. Die boost werd natuurlijk gestart door Verstappen maar is vervolgens ook enorm versterkt doordat midden jaren '90 commerciële tv ingeburgerd was en dat ook andere klassen zoals Clio Cup, DTCC, etc via tv te volgen waren. Eind jaren '90 is daar natuurlijk internet bijgekomen. Nu is het "Verstappen effect 2.0" eigenlijk uitgebleven.

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 08 juni 2017 09:51

    Vroeger was er ook een veel aantrekkelijker programma tijdens de pinksterraces, met dit programma zal je gewoon weinig publiek trekken.

    • 3
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 08 juni 2017 12:31

    Het was heel droevig om te zien. Het weer was wel prachtig.

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 09 juni 2017 09:44

    Het circuit is een bedrijf in overgang. Vorig jaar was de nieuwe eigenaar bezig met kennismaken en omdat de overname laat plaatsvond was er geen mogelijkheid om aansprekende klasses binnen te slepen. Dit jaar lijkt gericht op het nieuwe frisse elan. Nieuwe huisstijl maar ook beter catering (foodtrucks en Bernies). Ik spreek regelmatig de mensen achter de bezoekende klasses en zij zijn allen heel tevreden over de nieuwe lijn en rijden graag weer op Zandvoort. Het programma van dit jaar, in vergelijk met 2016 is ook beter. In vergelijk met vroeger waar ik veel mensen over hoor zijn er in elk weekend minstens 100 andere evenementen waar tegen moet worden opgebokst. In de jaren 60 en 70 was autosport hot, Want auto's waren luxe en bijzonder. Nu ligt dat anders. Milieu en doemdenkers tenspijt, Zandvoort heeft (na Spa) de mooiste en toegangkelijktse racetrack van Europa waar rijders graag komen. En met de bruis die het nieuwe management weet ik zeker dat we de komende jaren steeds een stap vooruit gaan maken. Rome en de Parijs zijn ook niet op 1 dag gebouwt. Erik de Fotograaf

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 09 juni 2017 10:07

    Mooi verhaal Erik S. Er lijkt een beetje hoop aan de horizon te verschijnen. Want vorig jaar dacht ik echt dat de stekker eruit​ getrokken ging worden. De tijd zal het leren.

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet