Groeten uit ...

Div: Groeten van het WK Rallycross in Hockenheim

2016 Ekstrom Heikkinen
Mattias Ekström (voorgrond) won afgelopen zondag de manche van het WK Rallycross op Hockenheim

Voor het tweede jaar in successie was het WK Rallycross te gast tijdens het DTM-weekeinde op de Hockenheimring Baden-Württemberg. Welke serie nou precies hoofdact en bijprogramma was, dat is een politieke discussie waaraan we ons maar liever niet wagen, maar feit is wel dat het compacte en spectaculaire formaat van het WK Rallycross ook heel wat DTM-fans wist te boeien. En dan hebben we het nog niet eens over de talrijke DTM-coureurs, -technici en -teamleden die we tijdens de rallycrossheats veelvuldig op de tribunes ontwaarden. Ook wij genoten van het spektakel en blikten ook een beetje achter de schermen. Naast de reguliere 'Groeten uit Hockenheim' dus ook een aparte rallycross-editie.

Tekst: René de Boer (Twitter: @renedeboer)
Foto's: Willem J. Staat en René de Boer

IMG 9556

Wat vorig jaar om logistieke redenen niet ging, lukte dit jaar wel: Mattias Ekström reed zowel in de DTM als in het WK Rallycross, waarin hij zijn eigen team 'EKS' aan de start brengt. Met de promotie en de uitstraling zit het wel goed.

2016 Block

De Amerikaan Ken Block rijdt dit jaar als fabriekscoureur voor Ford het volledige seizoen in het WK Rallycross. De man, wiens 'Gymkhana'-filmpjes tientallen miljoenen keren bekeken zijn, zorgt voor volop spektakel.

2016 Ken Block Handtekeningen

En hij zette in de loop van het weekeinde heel wat handtekeningen.

2016 Monster Energy

WK-titelsponsor Monster Energy zorgde voor een eigen podium.

2016 ME Girls

En natuurlijk ontbraken ook de promotiedames niet.

Ken Block 1

Onderonsje van Ken Block met een van zijn teamleden. Zijn boventanden zijn uitgevoerd in de kleuren van de Amerikaanse vlag.

2016 Kristofferson

Ook Volkswagen is er net een fabrieks-ondersteund team bij. Hier de Zweed Kristofferson.

2016 Jeaney Schade

Beetje schade hoort erbij.

Reacties

    • 1
    • 2
     
    Racing-Fan 12 mei 2016 20:52

    Toch jammer dat rallycross zich steeds meer naar dit soort circuits verplaatst. De niet- permanente rx circuits zijn over het algemeen een stuk minder interessant dan de permanente rx circuits. Vorig jaar vond ik Hockenheim maar een saai circuit. Ik heb de uitzending van dit jaar nog niet gezien dus hopelijk was het dit jaar beter.

    • 5
    • 0
     
    René de Boer 13 mei 2016 08:01

    De baan was inderdaad flink aangepast, wat na het échec van vorig jaar natuurlijk ook wel nodig was (toen kon een flink deel van het onverhard niet worden gebruikt, omdat er te grote gaten en kuilen ontstonden, waardoor de auto's kapot gingen). Nu waren de reacties van alle rijders zeer positief. "Het enige dat nog ontbreekt is een flinke sprong erin", vond Petter Solberg. Da's dus iets voor volgend jaar! En voor de serie zelf is de combinatie met DTM, inclusief de daarmee gepaard gaande aandacht in de media, een goede zet, want rallycross is in Duitsland, anders dan in ons land, Scandinavië of Groot-Brittannië, een nagenoeg onbekend fenomeen. Buxtehude is dan ook voor de meeste Duitsers erg ver weg.

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet