Retro: Groeten uit Goodwood van de Revival van 2022 (2)
Daarna nog eens het Hill-eerbetoon, ook met zijn laatste F1's in Embassy-kleuren.
Bij de motorfietsen van de Barry Sheene Memorial Trophy ging de winst intussen naar de Matchless van het duo Hillier/Thomas.
Na nog een Ferrari-parade was het tijd voor het klapstuk: de RAC TT Celebration.
Eerst een minuut stilte...
...dan een uur lawaai.
Zoals verwacht ging Jenson Button er als een haas vandoor in de wondermachine van Newey. Maar kort nadat Harrison Newey het stuur overnam, viel de Jag stil.
Zo kreeg de spannende strijd tussen de Cobra van Andrew Smith/Gordon Shedden en de Lister-Jaguar Le Mans Coupé van Fred Wakeman/Tom Kristensen de kans om uit te groeien tot een klassiek duel om de overwinning. Ook de Cobra van Bill Shepherd/Romain Dumas bemoeide zich daar fors mee, totdat Dumas vier ronden voor het einde de auto moest parkeren.
Zo ging de winst naar Smith en Shedden. Vooral voor de Schot Smith was dat een beloning die lang was uitgebleven. Jarenlang greep hij samen met Ollie Bryant net mis, ook als gevolg de inspanningen van David Hart en zijn co-piloten. En juist toen Bryant in 2021 na tien jaar proberen eindelijk won, had hij plaats moeten maken voor 'stercoureur' Darren Turner. Dit jaar was het dus alsnog de beurt voor Smith.
De grid girls zorgen niet alleen voor een goede startopstelling, ze weten zelf ook hoe ze zich moeten opstellen. Bijvoorbeeld voorafgaand aan de Lavant Cup.
Met daarin een overwinning voor de man die altijd de winnaars interviewt: Ed Foster. Nu stond hij een keer aan de andere kant van de microfoon...
Doorgaans het slotstuk, nu de voorlaatste race: de altijd geliefde Sussex Trophy.
Olivier Hart vertrekt in de Maserati 300S. Hij zou zevende worden.
Vanaf pole leek Sam Hancock op een zege af te koersen. Toch ging ook dat niet vanzelf. Als altijd was David Hart als een duveltje uit een doosje gestart en zijn Lister 'Costin' nam op het rechte stuk de leiding over op het moment dat de safety car naar buiten kwam voor de Lotus 15 van James Wood, die op de grid was blijven staan. Hancock gebaarde tijdens de neutralisatie dan ook dat Hart achter hem moest plaatsnemen.
De Nederlander, die die gebaren ook wel zag, bood na de herstart weinig tegenstand, maar hield het niet vol tot aan de finish. De slecht gestarte James Cottingham was bezig aan een fenomenale inhaalrace en wist uiteindelijk Hart in een fabelachtige actie buitenom te passeren, op een plek waarop je dat niet doet: de bocht zonder naam. Cottingham deed 't toch en het lukte, ook al raakten de auto's elkaar licht.