Racing Shows: Al het moois op Rétromobile 2019
Nee, niet de auto die in 1999 ging vliegen in Le Mans. Dat was de CLR, die aerodynamisch nog extremer was. Toen was de regel dat er een straatversie moest bestaan, al niet meer van kracht, omdat men bij de FIA ook wel had begrepen dat dit nonsens was. De hier getoonde auto is de CLK-GTR uit 1997, het eerste jaar van het FIA GT-kampioenschap, toen er nog wel een straatauto verplicht was. Die kwam er later ook nog als cabrio.
De Mercedes-Benz SLR McLaren Trophy zal niet de boeken ingaan als de meest succesvolle merkencompetitie in de historie van de autosport. Integendeel, de aandacht voor de serie was uitermate beperkt. Er deed zelfs nog een Nederlander aan mee, Klaas Hummel. Eén van de auto's uit de serie, bestuurd door een Kroaat met de naam Branco, is nu te koop bij de Duitse handelaar Kienle.
Ook bij Girardo: de Swap Shop Porsche van Preston Henn en een schitterende E-type lightweight.
Waar we intussen verwoed historisch racer Christophe d'Ansembourg in gesprek zagen met Max Girardo.
Gregor Fisken had intussen zijn eigen Shadow te koop staan. Waarom?
Hij heeft nu een gezin, aldus zijn broer. 'Choose your battles...'
Intussen keken we likkebaardend naar dit moois uit Beieren.
Even verderop, bij William i'anson, meer van hetzelfde.
Zegt u ook ja? De heren Heinz Becker uit Bonn en Michael Martini uit Adenau in ieder geval wel.
Voor de rest auto's in sfeervolle kleuren bij i'anson's.
Zoals de BRM P48 van Dan Gurney uit 1960.
Een centrale trekpleister, net als vorig jaar: de McLaren-uitstalling van Richard Mille.
Wat heeft de man niet in zijn collectie, kun je je bijna afvragen.