Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Masters Historic Racing

Masters: Groeten van de Most Historic Grand Prix 2018


most2018-fri-50

Zo ziet het ontwerp van Ulli Melkus eruit met het bodywork eraf.

most2018-fri-49

En jazeker, ground effect. In 1977. Het jaar waarin Lotus met de 78 net de eerste stappen op dat gebied had gezet.

most2018-fri-53

En wie denkt dat alles was afgekeken van Colin Chapman: dit gaat boven op diezelfde MT-77.

most2018-fri-64

Bodywork uit één stuk, met geïntegreerde achtervleugel, een gedachte waar Chapman pas in 1979 en 1981 mee kwam voor de Lotus 80 en 88.

most2018-fri-66

En ook al oogt alles heel rudimentair, je ziet dat erover is nagedacht.

most2018-fri-46

Of neem deze Estonia 21 uit 1981. Inderdaad, met skirts onder de sidepods, waardoor er geen voorvleugels meer nodig waren.

most2018-fri-51

De Estonia 25 van enkele jaren later heeft veel weg van een F3-auto uit die tijd. En die 1300cc-blokjes van Lada klinken niet verkeerd.

most2018-fri-65

Het is maar dat we het weten...

most2018-fri-76

F1-kwalificatie. Favoriet Nick Padmore checkt zijn spiegels.

most2018-fri-77

Classic Team Lotus in slagorde.

most2018-fri-78

Katsuaki Kubota is er weer bij. Mét de auto die op Brands Hatch een koprol maakte.

most2018-fri-79

Het team had redelijk wat werk gehad aan het herstel, vooral aan de motorophangingspunten en de ophanging, die door de kracht van de klap ontzet waren geraakt. Maar de monocoque (de enige van kevlar/koolstofvezel op de grid) was onbeschadigd. Het team gaf toe dat de auto zeker niet meteen de volgende race terug was geweest als het een aluminium-monocoque was geweest.

most2018-fri-14

Maar dan moet je niet dit doen, Katsu!

Reacties
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet