Racing Shows: Groeten uit Parijs van Rétromobile 2018
Een glorieus gezicht.
Le Mans uit een heel ander tijdperk... Vanmiddag de aankondigingen voor de editie 2018, 90 jaar later.
Die prototypebouwer Onroak ongetwijfeld met belangstelling zal volgen. Pronkstuk op de stand van het bedrijf van Jacques Nicolet was de Duckhams-Cosworth die Gordon Murray bouwde in opdracht van Alain de Cadenet.
Uit recente glorieuze Onroak-tijden, toen racetak OAK Racing zijn LMP2 omdoopte tot Morgan-Nissan.
Iets verderop bij Atlantic: twee 935's van de beruchte gebroeders Whittington te koop! Alsof je bij de stand van Domeinen staat te kijken...
Ook bij Atlantic twee mooie Le Mans-initiatieven van het De Cadenet-kaliber: een Rondeau in Belga-kleuren, de twee Warsteiner-auto's zijn TOJ's, het project van Obermaier Racing voordat het in Groep C-tijden op de 956-trein sprong.
Groep C was niet alleen maar de Porsche 956 – al had je tijdens een DRM-race destijds anders gedacht. Bij Ascott deze Toyota 88C in de bekende Taka-Q-kleuren.
Iets daarachter: een ATS D3 in Frans bezit die we afgelopen jaar in handen van Romain Rocher ook op Magny-Cours en Spa tegenkwamen.
En die afkorting ATS is op vele manieren aan de autosport verbonden. Niet alleen via de Duitse velgenfabrikant die een F1-team begon, ook dankzij de technici die eind 1961 bij Ferrari opstapten om Automobili Turismo e Sport op te richten en zelf een F1-auto te bouwen. En dus ook van deze Franse liftenbouwer...
Le Mans-auto op kenteken? Waarom dan niet deze Ferrari 512M?
Of zijn buurman: een Kremer Porsche die in 1978 op bestelling voor Walter Wolf werd gebouwd. De enige 935 K3 die de weg op mag.