Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Masters Historic Racing

Retro: Groeten van de Spa Six Hours 2015


spasixhours15-sat-54

Stephanie Bush van Masters Racing Organisation houdt alles strak in de gaten. Ze had extra reden voor een vrolijk hupje dit weekend, want haar vriendje James Littlejohn zou later de Spa Six Hours winnen.

spasixhours15-sat-56

Dreigende wolken en de Theodore TR1 van Keke Rosberg. Waar hebben we dat eerder gezien?

spasixhours15-sat-67

Philip Hall kon Rosbergs stunt van toen niet herhalen.

spasixhours15-sat-58

Die schitterende Ligier-Matra die Zandvoort verblijdde, was er ook weer.

spasixhours15-sat-57

Deman stuurde naar twee overwinningen, de eerste in de stromende regen. Maar hè? Hier is het toch gewoon droog?

spasixhours15-sat-61

Eh, nee. Precies in de openingsronde barstte het los. Rode vlag, iedereen wisselen naar regenbanden.

spasixhours15-sat-63

En dat was een karwei van jewelste.

spasixhours15-sat-64

Hee, vergeet mij niet!

spasixhours15-sat-65

Zo glibberig was het ook buiten de pitstraat...

spasixhours15-sat-68

Andy Wolfe is de fotograaf te snel af. Maar zo'n scherpe achtervleugel is uiteindelijk best artistiek.

spasixhours15-sat-70

Jason Wright moest uit de pitstraat starten en kreeg dus al het water van zijn voorgangers over zich heen. "Tussen La Source en Eau Rouge zag ik echt helemaal niks! Het was gewoon hopen dat er niemand dwars stond."

spasixhours15-sat-71

Nick Padmore schitterde in de Lotus 77 uit de pre-78-klasse door zelfs even derde algemeen te liggen. De winnaar van de Whitsun Trophy op de Goodwood Revival werd uiteindelijk vierde.

spasixhours15-sat-90

Andy Wolfe vertelt na afloop hoe het was. "Zo verraderlijk! Ik had een paar kansen om te passeren, maar in deze fase van het jaar ga je toch aan het kampioenschap denken. Zo rijd ik liever niet, maar de klassezege was het belangrijkst. Zolang ik blijf winnen, kan Loïc me niks maken." Voor Deman was de zege relatief simpel. "Ik had geen last van de muur van water waar de anderen doorheen moesten. En op zo'n lang circuit kom je ook minder achterblijvers tegen. Aan het eind zag ik op de opdrogende baan Steve Hartley wel naderen, want mijn auto was meer op regen afgesteld. Maar ik kon het gat onder controle houden."

Reacties
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet