Belcar: 24 Uren van Zolder: Corvette van Goossens, Lamot, Hart en Bleekemolen op pole
Anthony Kumpen heeft er alles aan gedaan om de Chevrolet Corvette van SRT van de pole te krijgen. In de eindfase van de kwalificatie werd de coureur uit Hasselt nog gehinderd door mechanische problemen. Snel ingrijpen van de pitcrew liet hem toch nog enkele snelle rondjes rijden. Jammer doch helaas, de Viper strandde op 0.8 seconden van de Corvette. Bij een etmaalrace maakt het niet zoveel uit maar het team rijdt zich zo wel in de picture.
Vooralsnog zijn de Euphony 24 Uren van Zolder een sportief spektakel. Naarmate de dag vorderde veranderde er weinig, alleen Kumpen was opgestoten naar de eerste startrij op de grid. Zowel de Viper van Kuismanen en Porsche 996 Biturbo van Palttala waren geen bedreiging voor de pole, beiden konden ze niet onder een tijd van 1:32 komen... Tekst: Flor SchilteCorvette van Goossens, Lamot, Hart en Bleekemolen op poleNet zoals donderdagmorgen bleef de Zwaan's Viper met de bemanning waar Val Hillebrand deel van uitmaakt steken op de 5e plaats. De Porsche van AD deed een stapje terug achter de RTM-Porsche van Bart Couwberghs. "We staan op de grid op een plek die we het gehele seizoen al hebben. Bij dit soort races gaat het om continuïteit en teamwork. Als je de hele dag blijft trappen voor een supertijd is het alleen maar slecht voor de auto. We zijn tevreden en hebben het materiaal gespaard. Tim, Jean-Francois en ik willen er het beste van maken. Ik neem morgen de start", aldus de Limburger die een van de jongste in het peloton is.
Ondanks het feit dat Koen Wauters in een zéér snelle ronde opgehouden werd door een schuivende concurrent, is men bij het team van Albert Vanierschot gelukkig met de huidige stand van zaken. Het is reeds langer bekend dat de Lummense tuner zich niet echt bekommerd om de startgrid en nooit kwalificatierubbers laat aanrukken. Een 24-urenrace is immers lang, héél lang, waardoor de startgrid van minder belang is. Deze mening wordt gedeeld door verschillende andere teams die hun materiaal niet extra willen belasten en liever de krachten sparen voor de race zelf. Koploper in de GTB was de Porsche Supercup van Bouvy/Mollekens/Vosse, geprepareerd door PSI. De Gordon Porsche reed de tweede tijd maar had een zware crash. Deze auto, één van de favorieten voor zowel deze Euphony 24 Uren van Zolder als voor het volledige mediagroup Van Dyck Kampioenschap, werd bestuurd door Sebastien Ugeux Het circuit lag bezaaid met brokstukken en er werd code rood gegeven. Het ongeval deed zich voor bij het uitkomen van de Bianchi bocht. De piloot kon eigenhandig de wagen verlaten, maar werd uit voorzorg overgebracht naar de medische assistentie voor een check-up. De équipe heeft nog een andere Porsche op kunnen duiken en start toch, weliswaar uit de pitstraat, met goedkeuring van de wedstrijdleiding.
Vooralsnog zijn de Euphony 24 Uren van Zolder een sportief spektakel. Naarmate de dag vorderde veranderde er weinig, alleen Kumpen was opgestoten naar de eerste startrij op de grid. Zowel de Viper van Kuismanen en Porsche 996 Biturbo van Palttala waren geen bedreiging voor de pole, beiden konden ze niet onder een tijd van 1:32 komen... Tekst: Flor SchilteCorvette van Goossens, Lamot, Hart en Bleekemolen op poleNet zoals donderdagmorgen bleef de Zwaan's Viper met de bemanning waar Val Hillebrand deel van uitmaakt steken op de 5e plaats. De Porsche van AD deed een stapje terug achter de RTM-Porsche van Bart Couwberghs. "We staan op de grid op een plek die we het gehele seizoen al hebben. Bij dit soort races gaat het om continuïteit en teamwork. Als je de hele dag blijft trappen voor een supertijd is het alleen maar slecht voor de auto. We zijn tevreden en hebben het materiaal gespaard. Tim, Jean-Francois en ik willen er het beste van maken. Ik neem morgen de start", aldus de Limburger die een van de jongste in het peloton is.
Ondanks het feit dat Koen Wauters in een zéér snelle ronde opgehouden werd door een schuivende concurrent, is men bij het team van Albert Vanierschot gelukkig met de huidige stand van zaken. Het is reeds langer bekend dat de Lummense tuner zich niet echt bekommerd om de startgrid en nooit kwalificatierubbers laat aanrukken. Een 24-urenrace is immers lang, héél lang, waardoor de startgrid van minder belang is. Deze mening wordt gedeeld door verschillende andere teams die hun materiaal niet extra willen belasten en liever de krachten sparen voor de race zelf. Koploper in de GTB was de Porsche Supercup van Bouvy/Mollekens/Vosse, geprepareerd door PSI. De Gordon Porsche reed de tweede tijd maar had een zware crash. Deze auto, één van de favorieten voor zowel deze Euphony 24 Uren van Zolder als voor het volledige mediagroup Van Dyck Kampioenschap, werd bestuurd door Sebastien Ugeux Het circuit lag bezaaid met brokstukken en er werd code rood gegeven. Het ongeval deed zich voor bij het uitkomen van de Bianchi bocht. De piloot kon eigenhandig de wagen verlaten, maar werd uit voorzorg overgebracht naar de medische assistentie voor een check-up. De équipe heeft nog een andere Porsche op kunnen duiken en start toch, weliswaar uit de pitstraat, met goedkeuring van de wedstrijdleiding.