Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
DTM

DTM: Het dak gaat eraf bij Opel

 



Opel-coureur Manuel Reuter (rechts) is engineer Martijn Meijs zeer dankbaar.

Met de derde plaats van Manuel Reuter tijdens de DTM-race op Oschersleben is de ban voor Opel eindelijk gebroken. In de laatste ronde van de race haalde Reuter de op dat moment derde liggende Gary Paffet in, om daarmee de eerste podiumfinish voor Opel in 2004 veilig te stellen. Reuter en zijn Nederlandse race-engineer Martijn Meijs kregen enkele uren na de race een staande ovatie van het complete Opel-team waaronder teambaas Günther Holzer en hoogste motorsportbaas Volker Strycek.

Tekst en Foto's: Ralf Dennissen

Reuter roemde tijdens de feestelijkheden wederom de inbreng van zijn technicus Meijs, die sinds drie races de regie voert over auto van de 43-jarige routinier. Vlak voordat het feest bij de Rüsselheimse fabrikant losbarstte werd de eerdergenoemde Strycek al door de monteurs in het bad gesmeten, waarin normaal gesproken de wielen van de auto's gewassen worden. Holzer was voor de gelegenheid getooid met een hanekam. 
 

Hé Vectra-rijder!

Jeroen Bleekemolen krijgt komende week te horen of hij vanaf de komende DTM-race op Zandvoort (5 september) definitief de beschikking heeft over een nieuwe Opel Vectra. Hij is daarvoor afhankelijk van de medewerking van Mercedes en Audi, omdat zij officieel bezwaar kunnen maken tegen Bleekemolens overstap naar de nieuwe wagen. Strycek begroette zijn rijder na de race echter met een enthousiast "Hé Vectra-rijder!", wat aangeeft dat het vertrouwen op de medewerking van de concurrentie er is. Strycek sprak die verwachting ten overstaan van AUTOSPORT.NL ook openlijk uit.



Günther Holzer kwam er beter vanaf dan Volker Strycek.

Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet