Dragracing: Eindelijk weer winst voor Larry Dixon
Na een uiterst moeilijke seizoenstart is regerend Top Fuel-kampioen Larry Dixon er eindelijk in geslaagd weer een wedstrijd op zijn naam te schrijven. In Englishtown, de elfde ronde in de NHRA POWERade Drag Racing Series, toonde Dixon zich voor het eerst dit seizoen de sterkste. Bij de Funny Cars ging de winst naar Gary Densham terwijl bij de Pro Stockers Jason Line zijn tweede zege van het seizoen boekte.
Tekst: Remco Scheelings
In Englishtown viel de ene na de andere verrassing te noteren. In alle klassen werd de snelste man uit de kwalificaties al in de eerste ronde geelimineerd. Bij de Top Fuelers moest Brandon Bernstein uiterst verrassend zijn meerdere erkennen in Bobby Lagana jr., in de Funny Car-klasse vloog Eric Medlen er meteen uit terwijl bij de Pro Stockers de onoverwinnelijk geachte Greg Anderson in de eerste ronde met technische problemen kampte en werd uitgeschakeld door Darrell Alderman. Of dat nog niet genoeg was, werd zowel in de Top Fuel als in de Funny Car-klasse ook nog eens de leider in de tussenstand van het kampioenschap, Tony Schumacher respectievelijk Whit Bazemore in de eerste ronde geelimineerd.
Terwijl de tot nu toe goed scorende Schumacher en Bernstein faalden, hervond Dixon zijn vorm van vorig seizoen. In de halve finale schakelde de Miller Lite-rijder op reactietijd Darrell Russell uit om in de finale Cory McClenathan kansloos te laten. Bij de Funny Cars was de finale een volledige Team Force aangelegenheid. Gary Densham moest het in de eindstrijd opnemen tegen teambaas John Force. Ondanks dat Force er in het kampioenschap beter voorstaat, zijn teamorders niet aan de orde en dus kon het gebeuren dat Densham als eerste de finishlijn passeerde. Door de vroegtijdige uitschakeling van Bazemore kon Del Worsham (sneuvelde in de halve finale) de leiding in de tussenstand van het kampioenschap weer overnemen. Force is het duo echter tot op 42 punten genaderd.
In de Pro Stock-klasse nam Jason Line de honneurs van teamleider Greg Anderson goed waar door na de uitschakeling van zijn 'baas' de wedstrijd op zijn naam te schrijven. Met scherpe reactietijden en snelle runs was Line al zijn concurrenten te snel af. Anderson's positie als aanvoerder van het tussenklassement is met acht overwinningen uit elf wedstrijden echter nog lang niet in gevaar.
Tekst: Remco Scheelings
In Englishtown viel de ene na de andere verrassing te noteren. In alle klassen werd de snelste man uit de kwalificaties al in de eerste ronde geelimineerd. Bij de Top Fuelers moest Brandon Bernstein uiterst verrassend zijn meerdere erkennen in Bobby Lagana jr., in de Funny Car-klasse vloog Eric Medlen er meteen uit terwijl bij de Pro Stockers de onoverwinnelijk geachte Greg Anderson in de eerste ronde met technische problemen kampte en werd uitgeschakeld door Darrell Alderman. Of dat nog niet genoeg was, werd zowel in de Top Fuel als in de Funny Car-klasse ook nog eens de leider in de tussenstand van het kampioenschap, Tony Schumacher respectievelijk Whit Bazemore in de eerste ronde geelimineerd.
Terwijl de tot nu toe goed scorende Schumacher en Bernstein faalden, hervond Dixon zijn vorm van vorig seizoen. In de halve finale schakelde de Miller Lite-rijder op reactietijd Darrell Russell uit om in de finale Cory McClenathan kansloos te laten. Bij de Funny Cars was de finale een volledige Team Force aangelegenheid. Gary Densham moest het in de eindstrijd opnemen tegen teambaas John Force. Ondanks dat Force er in het kampioenschap beter voorstaat, zijn teamorders niet aan de orde en dus kon het gebeuren dat Densham als eerste de finishlijn passeerde. Door de vroegtijdige uitschakeling van Bazemore kon Del Worsham (sneuvelde in de halve finale) de leiding in de tussenstand van het kampioenschap weer overnemen. Force is het duo echter tot op 42 punten genaderd.
In de Pro Stock-klasse nam Jason Line de honneurs van teamleider Greg Anderson goed waar door na de uitschakeling van zijn 'baas' de wedstrijd op zijn naam te schrijven. Met scherpe reactietijden en snelle runs was Line al zijn concurrenten te snel af. Anderson's positie als aanvoerder van het tussenklassement is met acht overwinningen uit elf wedstrijden echter nog lang niet in gevaar.