Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
V-Max

DSC: Dutch Supercar Challenge, een kleintje wordt groot - Races Zolder (lang)

Uiteindelijk belanden in de GT's Rob Knook en Peter van de Kolk als eerste op het podium met als tweede Cor Euser en Graham Coomes als derde. Na afloop van de race blijkt dat Graham onder geel ingehaald zou hebben in de tweede chicane en daardoor wordt gediskwalificeerd door de wedstrijdleiding. Na beoordeling en overleg wordt uiteindelijk toch besloten dat Graham zijn punten behoudt, de omstandigheden waaronder dit inhalen gebeurde, een deelnemer uit de Sport divisie wuifde hem door bij het uitkomen van de chicane, rechtvaardigde niet een dergelijke zware sanctie.

In de Supersport wint Mathew van Diessen op een volle ronde gevolgd door nr 2, Hans Ambaum en daar op 1,4 seconde achter de Porsche van Rene Wijnen en Rob Frijns.



In de Sportdivisie verzilvert Albért Priem zijn pole op 15 seconden gevolgd door de snelle Clio van Dirk van Engelenhoven en op 1:07.6 gevolgd door de Braspenning BMW van Cor van Valen.

Dutch Supercar Challenge, race nr. 8 op zondag 13 juli 2003, circuit van Zolder.

 

Vandaag zitten we in de chicane de wedstrijd te volgen. De start blijkt goed verlopen te zijn zonder incidenten en in de eerste ronde zien we als eerste Cor Euser met de Marcos verschijnen, gevolgd door de Marcos van Rob Knook en de Ferrari van Martin Lanting. De achteraan gestartte Porsches van René Snel en Jan Storm hebben al een deel van het veld achter zich gelaten en proberen zo snel mogelijk de achterstand op de kop in te lopen. 

Cor Euser en Rob Knook lopen al een flink stuk uit op de rest van het veld . Tussendoor zijn er spectaculaire inhaalacties te zien van de GTR BMW van Ron Braspenning en Arjan Vels, die later in de wedstrijd helaas opnieuw zou uitvallen. De laatste kinderziektes blijken er nog niet uit te zijn.



Al snel blijkt dat Rob Knook een probleem heeft, zijn motorkap blijkt niet goed gesloten en uiteindelijk waait die er helemaal af. Na de reguliere pitsstop lijkt er niets aan de hand en ze kunnen hun weg vervolgen zonder motorkap. Een beslissing die hun later te duur zal komen te staan als zij eerst de oranje-zwarte vlag krijgen en 5 minuten voor het einde van de race een zwarte vlag van de westrijdleiding. Het zure was dat zij bijna een half uur mochten doorrijden zonder motorkap voordat zij een waarschuwingsvlag kregen en er geen duidelijke reden was, de wagen leverde geen gevaar meer op voor de rijder of omstanders.

Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet