DSC: Spa Rood Wit Blauw bij Dutch Supercar Challenge
Na de pitstop waarbij Peter het stuur overnam van Rob wist Cor de kop over te nemen om deze niet meer af te staan . Deze race konden Frans en Rolf van Os beter de wegligging van de STW BMW uitbuiten en eindigden op de vierde plaats.
Op de startgrid bleek de Honda van Engelsman Graham Coomes olie te lekken waardoor een vroege pitsstop onvermijdelijk was, een lekke koppakking in de 9e ronde betekende het einde van de race.
In de Supersport aasde Ruud Olij op wraak, na een uitstekende start lag hij 7e overall vlak achter de later uitgevallen Pieter Dubois. In de 10e ronde ging het echter fout, zijn voorwielophanging brak af en hij moest opgeven.
Hans Ambaum en Richard van de Bos, beide gestart vanaf de laatste rijen door de technische problemen in de eerste race wisten zich naar voren te vechten en eindigden op de eerste en tweede plaats voor Arthur Janssen op de derde plaats.
In de Sport had Rutger de Boer het stuur overgenomen van Rudolf en reed een foutloze race, hij kon Gerd Rijper op 5 seconden voorblijven. Dirk van Engelenhoven kon in de tweede fase van de wedstrijd zijn opgelopen achterstand inlopen en wist nog net Max en Alex Schoep, Henk Albronda en Jeanette Strating in te halen die op een blonde haar haar eerste podium misliep
Door de benzine tekorten bij Leo Kemmer in de eerste race werd besloten dat de VEGE's zouden finishen in de pitsstraat in de 11 ronde. Het zorgde voor wat verraste gezichten bij de bewust niet geïnformeerde organisatie, zouden ze alle 10 hetzelfde defect hebben ? Het kon Leo niet helpen hij viel helaas uit. Cees Langeveld reed af op een afgetekende overwinning met Henk de Wit op de tweede plaas en Hans Hermse op de derde plaats.
Voor een aantal nieuwkomers was Spa-Francorchamps een openbaring en een uitdaging zoals Rob Knook aardig wist te verwoorden; " Eau Rouge, het is de truc om je voet tegen de vloer te persen en daar te laten. Omdat je sterk dalend op de bocht afkomt op topsnelheid ziet het omhooggaande asfalt er uit als een muur. Daar kleef te tegenaan en je voelt dat de G-krachten van positief overgaan in negatief wanneer je auto heel licht gaat worden bovenop de heuvel. Het is wel een kick waar je hart sneller van gaat slaan en het adrenaline gehalte lekker oploopt. Een prettige ervaring."
Voor rijders die deze bocht voor het eerst namen was het even wennen en zag je toch een behoorlijk aantal de moed ontbreken om het gas open te laten. Zo ervaart ieder voor zich dit fraaie circuit. Waar het vooral de heuvels zijn die het rijden spectaculair maken, de hoge snelheden worden afgeremd door mooie chicanes. De 'busstop chicane' blijft een heel speciale, zowel voor rijders als publiek.