Alfa 156 Challenge: Frank Kerseboom superieur tijdens Paasraces



Harry Nijenhuis maakte een forse klap.
Twee bochten verder, op de heuvel na de Hugenholtz, knalden er zelfs een paar auto's op elkaar, waardoor Harry Nijenhuis van het S ilver Arrows team hard op zijn dak ging. Ook Ronald Molendijk kon de douches voortijdig opzoeken. Toen de rook eenmaal was opgetrokken, probeerde Peter Gerhards achter de Safety Car nog een tijdje met open voorklep door te rijden, maar werd toen met een zwarte vlag met oranje stip door de wedstrijdleiding binnengehaald.

Frank Kerseboom met twee vingers in de neus naar de winst
In de vierde ronde werd het veld - onder toeziend oog van de nieuwe directeur van Fiat Auto Nederland, de Ier Geoff Smyth, weer losgelaten. Kerseboom wist meteen een gaatje te slaan, terwijl Uljee in de eerste de beste Tarzanbocht een aanval van Van Vliet kreeg te verduren.

Niet dat Uljee de deur nou echt openliet, maar Van vliet waagde het er toch op. Gezien de open deur waarmee zij de rest van de race rond moest rijden, had hij bij zijn passeermanoeuvre toch wel enig geweld nodig. "Ze moest gewoon plaats maken", zei hij na de race. "Het was maar heel zachtjes, niets ernstigs aan de hand."

Flinke strijd tussen Gaby Uljee en Marcel van Vliet.
Van Vliet kon door deze manoeuvre bij nummer twee, Berend Gesman, aansluiten. Hoewel die het gat met Kerseboom niet kon dichten, vond hij het toch een hectische race. "Ik heb er alles aan gedaan. Met een fluwelen voetje probeerde ik mijn lijnen zo netjes mogelijk te rijden, maar het lukte gewoon niet om dichterbij te komen." Van Vliet: "Illy heeft het gewoon iets beter voor elkaar. We hebben goed naar Kerseboom en Uljee kunnen kijken en kunnen zien waar zij de winst pakken. Wij hebben maar weinig kunnen testen met de nieuwe bak. Daarbij hebben we een keer met een kapotte bak en een kapotte motor te maken gehad. Maar de basisafstelling hebben we nu denk ik wel goed voor elkaar."